Ga naar inhoud

Problemen!


Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

Ik heb sinds kort een Verbatim externe harde schijf gekocht (500 gig). Mijn vriend heeft deze aangesloten op mijn pc er allerlei films en series opgezet en ik heb deze mee naar Frankrijk (waar ik studeer) genomen.

Nu probeerde ik gisteren deze schijf aan te sluiten en die liep de hele tijd vast en vroeg om geformateerd te worden. (dit wou ik natuurlijk niet doen, omdat er al vanalles opstond)

Nu een dag later loopt de laptop telkens vast als ik probeer iets met de schijf te doen. Windows explorer reageert niet en herkend de schijf zelfs niet meer in 'Mijn computer'.

Heb al enkele dingen geprobeerd met Testdisk, maar die zegt nu ook dat er geen partition gevonden wordt.

Wat kan ik doen? Moet ik de schijf alsnog formateren?

Alvast bedankt, want ik ken er echt niets van!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je formatteert ben je alles kwijt wat erop staat.

Als je meerdere usb- poorten hebt probeer eens op een andere porrt.

Ook kan je een schermafdruk via je screen knop maken van je schijfbeheer.

In windows 7 vindt je die via de knop start dan naar systeembeheer dan computerbeheer.

Klik in het volgende scherm links op schijfbeheer.

Plaats de afbeelding in een volgende bericht.

Ook kan je de schijf eens uitproberen op een andere pc als dit mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie,

Ik heb drie usb-poorten en heb ze in alle drie al geprobeerd. Vanaf het moment dat ik de harde schijf insteek loopt de boel vast of semi-vast en als ik ze uittrek,lijkt het of er is niets aan de hand.

Zeer vreemd allemaal.

Kan die schijf op dit moment niet in een andere pc proberen, maar misschien één van de dagen wel. Moet ik ze dan alsnog formateren via een andere computer? En zal mijn computer dan wel weer normaal reageren op de schijf?

bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Ik heb drie usb-poorten aan mijn pc en heb de schijf al in alle drie geprobeerd. Windows loopt vast wanneer ik de schijf insteek en als ik ze er weer uittrek, lijkt het of er is niets gebeurd.

Ik kan op dit moment de schijf niet op een andere pc uitproberen, maar misschien één van de volgende dagen wel.

Moet ik ze dan alsnog formateren? En zal mijn computer ze dan weer wel normaal herkennen?

Bedankt!

---------- Post toegevoegd om 19:29 ---------- Vorige post was om 19:28 ----------

Neen, kan niet in de schijf geraken...

Kan er niets mee aanvangen, zelfs de hele pc loopt vast vanaf het moment ik de schijf erin steek.

En hoe zou ik in schijfbeheer moeten raken??? (want dat weet ik niet...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een groene verbatim 500 gig

model: # 53009 500gb

Het rare is dat ze eerst heeft gewerkt, alle documenten erop zijn gezet en we zelfs begonnen zijn aan een film en die weer beëindigd hebben...

Terwijl ik ze gisteren inplugde en er om een formatering werd gevraagd en ze vandaag na enkele probeersels in testdisk niet eens meer herkend wordt...

---------- Post toegevoegd om 19:57 ---------- Vorige post was om 19:45 ----------

Ben in het computerbeheer geraakt en heb op schijfbeheer gedrukt... Hij is al een hele tijd aan het proberen verbinding te maken met virtual disc service.

Duurt dit lang of zou dit normaal maar heel kort moeten duren?

Tot hier ben ik dus al mee... ALs de computer nu ook eens mee zou willen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zonet shijfbeheer afgesloten omdat het te lang duurde en ik wou opnieuw beginnen.

Maar toen liep alles weer vast, Windows explorer reageerde niet meer, evenals het schijfbeheer zelf ,...

Heb de computer opnieuw opgestart en heb de schijf voorlopig nog niet terug ingestoken tot er verdere raad komt.. Anders kan ik zometeen weer opnieuw beginnen en op internet geraken is hier ook geen lachertje... Dus hou even op met proberen totdat er weer opties zijn...

Ik kan dus geen printscreen doorsturen want er komt niet op te staan... De computer zoekt zogezegd naar de hard disk, maar eigenlijk loopt hij gewoon vast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit altijd gebeurt maar als je een externe harde schijf wil verwijderen moet je altijd via de knop " hardware veilig verwijderen" rechts beneden op een veilige manier je apparaat verwijderen.

Doe het volgende:

Koppel alle usb apparaten af.

Dan ga je naar apparaatbeheer (via configuratiescherm) en je verwijdert alle usb controllers.

Selecteer eerst de onderste usb controller, klik met rechts en kies voor verwijderen.

Verwijder verder naar boven toe tot ze allemaal verwijderd zijn.

Als alle usb controllers verwijderd zijn, herstart je de pc.

Normaal worden nu de usb controllers opnieuw geinstalleerd.

Controleer bij apparaatbeheer of de usb controllers er weer staan.

Sluit de externe schijf nu aan.

Kan je de schijf nu lezen?

Blijkbaar is die schijf geformateerd in FAT32.

Dit betekend dat als je een bestand op die schijf plaatst dat het max 4GB kan zijn.

Je kan de schijf via software van verbatim omzetten naar ntfs zonder gegevensverlies.

Ga naar deze link.

Aan de rechterkant staat hard drive formatter.

Klik erop.

Via het volgende scherm download en installeer je de software.

Met die software kan je dus je schijf probleemloos omzetten van fat32 naar nfts.

post-23245-1417704334,5731_thumb.png

post-23245-1417704334,622_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik aprrecieer echt enorm uw moeite... maar nog steeds geen oplossing.

De usb-apparaten stonden er inderdaad terug, maar kan nog steeds niet in mijn schijf kijken.

Kan zelfs mijn computer niet openen en nu loopt zelfs de boel vast bij het veilig verwijderen van de schijf.

(Stond zoiets van kan het usb-apparaat niet verwijderen omwille van onbekende redenen.)

Die software heb ik gisteren al gedownload en die werkte toen niet... Ga het nu nogmaals proberen, maar trek het sterk in twijfel.. Omdat ik denk dat eerst mijn pc mijn schijf moet herkennen.

De Verbatim Hard Drive Formatter is voorlopig nog bezig met het zoeken naar een schijf... ik laat hem gewoon doen tot er een melding verschijnt of er weer vanalles vastloopt.

Hoelang duurt het normaal in Schijfbeheer om de schijf te vinden? want mss moet ik gewoon langer wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.