Ga naar inhoud

Problemen!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hmmm.. bij mij duurt het telkens zeer lang en dan beëindig ik het maar.

Ik kan de schijf eventueel morgen wel op een andere pc testen... Zal ik dat doen?

Is het niet raar dat eerst die schijf wel heeft gewerkt, dan vraagt om geformateerd te worden en dan helemaal niet meer te zien is? Het kan volgens mij niet zo zijn dat de schijf niet werkt, want ik heb hem nog maar onlangs aangeschaft en het blauwe knipperlichtje licht wel telkens op.

ALs de schijf wel werkt op een andere pc wat moet ik dan doen? Of heb je dan weer een andere optie klaar voor deze pc?

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst of de schijf op een andere pc wel nog werkt.

Als dit lukt, haal de schijf dan leeg en sluit ze opnieuw aan op jouw pc.

Als dan gevraagd wordt om te formatteren laat je dit doen in NTFS.

Als na het formatteren de schijf wel weer herkend wordt, kan je de oorspronkelijk inhoud er weer op zetten.

Als dit alles niet lukt, is waarschijnlijk de schijf stuk en ben je de gegevens kwijt.

Aangezien het een nieuwe schijf is, heb je waarschijnlijk nog garantie en kan je ze misschien gewoon omruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vannacht de pc de hele nacht laten aanstaan om de schijf te converteren, deze ochtend toen ik opstond was de computer opnieuw opgestart en kon ik in de schijf kijken.

Ik heb zelfs vanmiddag één aflevering gekeken en wou toen de schijf afkoppelen dit lukte echter niet en heb ze dan gewoon uitgetrokken en mijn computer afgezet, als ik nu mijn computer terug opzet en de schijf er weer insteek zijn we terug bij af.

De schijf werkt dus wel en mijn computer ook.. er is alleen iets loos en ik weet niet wat...

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus je schijf geconverteerd van FAT naar NTFS? En hierna werkte ze gewoon.

Ik heb zelfs vanmiddag één aflevering gekeken en wou toen de schijf afkoppelen dit lukte echter niet en heb ze dan gewoon uitgetrokken en mijn computer afgezet, als ik nu mijn computer terug opzet en de schijf er weer insteek zijn we terug bij af.

Je schijf gewoon uittrekken als je ze niet via de optie "Hardware veilig verwijderen" kunt verwijderen is niet de normale gang van zaken.

Waarschijnlijk is je schrijfcache van je schijf ingeschakeld.

Dit word meestal standaard ingeschakeld om de prestaties te verbeteren maar dit houd dan wel in dat je ze via de eerder genoemde optie dient te verwijderen.

Dit kun je zien als een soort buffer die gebruikt word om de doorvoer snelheid van gegevens te verhogen.

Als je dan een melding krijgt als je ze via Hardware veilig verwijderen wilt verwijderen van je systeem dat ze op dat moment niet afgekoppeld kan worden mag je ze zeker niet uittrekken. De gegevens en bestanden die op dat moment in de buffer zitten kunnen dan beschadigd of verloren gaan waardoor je in de meeste gevallen een schijf overhoud die niet meer toegankelijk is.

Het zelfde geld trouwens voor alle apparaten die op één of andere manier gegevens overdragen zoals een USB-stick bv.

Ik sluit dan altijd men pc gewoon af waarna ik nadien de schijf verwijder.

Je zou een schijfcontrole kunnen uitvoeren en kijken of dit wat oplost.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu mijn schijf opnieuw aan het converteren...

Heb eerst alle usb-apparaten verwijdered, opnieuw opgestart, terug geïnstalleerd en ben nu opnieuw aan het converteren zoals ik het gisteren ook heb gedaan en toen het wel lukte..

We zien wel wat er deze keer van komt.

IN ieder geval, valt er niet meer in de schijf te komen na het heropstarten van de schijf of de computer... Normaal blijft zo'n convertie toch op de schijf staan?

Ik ga als ik er terug in geraak de meest belangrijke dingen op mijn pc zetten en dan maar formateren.. Hopelijk haalt dat wel wat uit.. Dan ben ik in ieder geval toch al even zoet.

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IN ieder geval, valt er niet meer in de schijf te komen na het heropstarten van de schijf of de computer... Normaal blijft zo'n convertie toch op de schijf staan?

Dat je niet meer op je schijf kan komen komt waarschijnlijk door dat je deze hebt uitgetrokken zonder gebruik te maken van "Hardware veilig verwijderen"

Als je schijf geconverteerd is verandert hier verder niets aan.

Heb je nog bestanden op de schijf staan die belangrijk zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf staat helemaal vol met series en films die mijn vriend erop heeft gezet omdat ik in Frankrijk woon..

Zou ze niet graag allemaal kwijtspelen, maar als he niet anders kan is het zo...

Maar zelfs veilig verwijderen door Windows af te sluiten en opnieuw op te starten kan niet...

Zolang de schijf erin zin 'reageert windows explorer' niet: Niet afsluiten, niet opstarten, niet in mijn computer geraken,...

Bizarre toestanden. Wat raad je mij aan om nu te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.