Ga naar inhoud

Hoe stel ik de tijd en datum in van bewakingscamera?

surviver

Aanbevolen berichten

IK heb onlangs een bewakingscamera met geheugen gekocht bij Conrad. Er staat in de handleiding een uitleg, maar dit lukt mij niet. Dat is jammer want ik wil de correcte tijds en datum aanduiding op de opnames. Nu staat er een oude datum op. Dit is de uileg vd handleiding:

f) Tijd en datum instellen

Om de tijd van het product voor de video- en audio-opname in te stellen, verbindt u het product

met een computer.

Om de datum en tijd in te stellen, die bij de bestanden worden opgeslagen, verbindt u het

product met een computer.

Ga als volgt te werk:

• Steek de smalle zijde van de USB-aansluitkabel in de mini-USB-aansluiting (5).

• Sluit de brede zijde van de USB-aansluitkabel op uw computer aan.

Nadat de computer het product als opslagmedium heeft gedetecteerd, zal deze als station worden

weergegeven.

Afhankelijk van het besturingssysteem moet u evt. de instellingen op uw computer

aanpassen (bijv. toekennen/vrijschakelen van stationletters). Instructies

hiertoe kunt u vinden in het helpmenu van uw besturingssysteem. Let bij het

loskoppelen van het product en de computer op de voorgeschreven procedure

overeenkomstig het desbetreffende besturingssysteem.

• Maak een tekstdocument (.txt.) aan en benoem deze met „SET_TIME.txt” (letters moeten met

hoofdletter worden geschreven).

• Open het bestand en voer de overeenkomstige waarde voor tijd en datum in, conform de

onderstaande tabel.

2 0 1 0 0 4 2 3 1 0 4 5 0 0

Jaar maand Overdag Uur Minuut Seconde

Middels deze instelling ontstaat de volgende datum:

Jaar = 2010 maand = 04 dag = 23 uur = 10 minuut = 45 seconden = 00

• Sla het bestand („SET_TIME.txt”) op uw product resp. het overeenkomstige station op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het station F:videocam openen?

Open kladblok en typ daar, het is nu bijna halfacht 20110309193000 en sla dat op als SET_TIME.txt

Als ik de gegevens kopieer die je in je eerste bericht hebt gezet lijkt het hier in kladblok dat er tussen ieder cijfer een spatie zit.

Dan zou het er zo komen uit te zien 2 0 1 1 0 3 0 9 1 9 3 0 0 0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo surviver,

heb je alle tips van Jürgen en Dasle opgevolgd ?...

° tekstdocument aangemaakt dmv kladblok en niet met Open Office?...

° correct opgeslagen als SET_TIME.txt ?...

° camera terug gevonden op je pc en daar het bestand correct opgeslagen?...

° mijns inziens dien je dit te doen zonder spaties. In de handleiding in je eerste bericht staan er wel spaties, maar deze zijn er komen te staan omdat de tekst van de handleiding gekopieerd werd, maar niet de tabel...zie afbeelding ter verduidelijking.

post-20447-1417704337,5403_thumb.jpg

Indien dit alles correct werd uitgevoerd zou het moeten lukken...indien niet zou ik contact opnemen met Conrad en hun het probleem voorleggen, toestel is immers nog in garantie.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@surviver... We kwamen uw vraag over het instellen van de bewakingscamera op dit forum tegen. Nu zijn we benieuwd of het na de tips van andere gebruikers inmiddels gelukt is om de tijd en datum in te stellen. Mochten er nog vragen zijn over dit product, dan kunt u ons bereiken via het contactformulier op Conrad.be of via webcare@conrad.be. Ook zijn wij via Twitter of Facebook te bereiken. We horen het graag.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Conrad webcare

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.