Ga naar inhoud

Alleen lokaal en geen internet!!!help!!

harald

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik zal eerst even uitleggen wat precies het probleem is.

Al sinds een aantal jaar maak ik draadloos gebruik van de router van de buurman.

Op deze pc kan ik ook het draadloze signaal goed oppikken.

Ik heb toen de keys gekregen en kon toen ook gelijk inloggen en ik haddan ook meteen internet.

Nu heb ik sinds een week een laptop gekocht en nu wil ik ook deze laten inloggen op de router van de buurman.

Nu heb ik gewoon verbinding met de router van de buurman, maar alleen lokaal!!

Ik heb dus geen internet...

Wie oh wie kent dit probleem en kan me hierbij helpen!!!

Ik hoor hetgraag van jullie.

Alvast bedankt Harald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je zo ingesteld:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Indien nog geen internet dan dit doen:

Ga naar start

Typ in zoekopdracht dit: cmd

Met de rechtermuisknop op cmd en dan run as administrator

Typ nu achter > dit: ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

Ga nu naar c:\ en je ziet daar ipconfig.txt en dubbelklik erop en kopieert de tekst en plak het in uw volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi,

Ik heb deze tekst van een ander forum geknipt en geplakt, maar dit is precies het probleem waar ik nu ook mee zit.

Dit even voor alle duidelijkheid.

Hoop dat iemand hier iets mee kan, of dat iemand dit probleem kent.

Groetjes,

Harald

Beperkte verbindingsmogelijkheden

Sinds enige tijd krijg ik via mijn laptop (Acer Aspire 5520, Windows Vista) geen verbinding meer met internet. Ik heb de laptop al een jaar of 3 en nooit dergelijke problemen gehad, ik heb internet via de kabel.

Zowel draadloos als via LAN-kabel lukt het niet om verbinding te maken. De signaalsterkte van het draadloze internet is wel overigens 'uitstekend'.

Bij IPv4-verbindingsmogelijkheden staat 'lokaal' en bij IPv6-verbindingsmogelijkheden staat 'beperkt'. Inin het netwerkcentrum wordt ook aangegeven dat er sprake is van beperkte verbindingsmogelijkheden.

Alle reparatie-opties van Windows Netwerkcontrole (automatisch nieuwe IP-instellingen ophalen, router resetten of netwerkadapter opnieuw instellen) hebben niet geholpen. Ook de firewalls uitzetten was geen oplossing. De hele netwerkverbinding uit- en inschakelen ook niet.

Met mijn andere laptop (HP ProBook 6550b, Windows 7) krijg ik probleemloos verbinding met internet (zowel draadloos als via LAN-kabel).

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dit eens zoals vermeldt in bericht 6

Typ nu achter > dit: ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

Ga nu naar c:\ en je ziet daar ipconfig.txt en dubbelklik erop en kopieert de tekst en plak het in uw volgende bericht.

Je kan de tekst op een kladblok zetten en dan op usb-stick zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.