Ga naar inhoud

HELP! als ik me computer wil opstarten krijg ik hele tijd alleen een zwart scherm

Aanbevolen berichten

Gast fuerzaap
Geplaatst:

oke in ieder geval bedankt

---------- Post toegevoegd om 13:48 ---------- Vorige post was om 13:37 ----------

heb ik gedaan maar er gebeurt niks!:(

Geplaatst:

U geraakt dus opnieuw in veilige modus?

Ga dan naar het startmenu en typ msconfig. Ga naar het tabje Opstarten. Vink daar zo veel mogelijk uit?

Gast fuerzaap
Geplaatst:

ik heb windows xp CD kunnen regelen dus Windows is nu aan het repareren en herstellen

Gast fuerzaap
Geplaatst:

hij is nu klaar en zegt 'CHKDSK heeft een of meerder fouten op het volume gevonden' wat nu? is het zo dat ik windows opnieuw moet instaleren zoja dan ben ik al me persoonlijke bestanden kwijt?

Geplaatst:

Je moet windows (nog) niet opniew installeren maar er is wel een probleem et je harde schijf.

Start de opdrachtprompt als administrator.

Typ chkdsk /r en druk enter.

Hiermee ga je de harde schijf controleren op fouten, de gevonden fouten herstellen en de gegevens (of bestanden) recupereren (indien mogelijk).

De slechte plaatsen (fouten) zullen gemerkt worden en windows zal hier later geen bestanden meer plaatsen.

Na de controle krijg je een overzicht met de resultaten. Hier kan je zien hoeveel fouten er gevonden erden en of er gegevens gerecupereerd werden.

Typ nu sfc /scannow en druk enter.

Dit is om de windows systeembestanden te controleren op fouten ingeval er toevallig systeembestanden zouden gestaan hebben op de slechte plaatsen van de harde schijf.

Deze controle kan ook een tijdje duren en je houd best de windows cd bij de hand want er kan om gevraagd worden als er bestanden moeten hersteld worden.

Na de scan mag je het opdrachtprompt sluiten.

Je kan ook al beginnen met je belangrijke bestanden veilig te stellen door kopieren of backup naar een externe schijf en uit te kijken naar een nieuwe harde schijf want de huidige schijf gaat waarschijnlijk niet lang meer meegaan.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.