Ga naar inhoud

externe hardeschijf usb3.0

Aanbevolen berichten

En als het de verkoop van hun producten helpt vermelden de fabrikanten alles wat de consument aanspreekt als het maar Superspeed, Superfast of Turbo heet. :D

Dat is in de praktijk 5 keer sneller wat ook in deze review van Techzine word bevestigd.

Techzine - Review: USB 3.0 Review met Buffalo HD-HX1.0TU3

nee dat klopt daarom wil ik ook meer cijfers zien, maar 5x zo snel vind ik al een hele verbetering.

Als je de prijs bekijkt voor de Western Digital die bergkid aanhaalt is dat eigenlijk écht geen geld voor een degelijke schijf van 1TB.

nee klopt, ik heb al schijven van 1TB gezien die 70 euro koste, dat was usb2.0 en veelte groot voor mij om zo mee te nemen. die usb3.0 van 110 euro vind ik dan inderdaad behoorlijk goedkoop.

Persoonlijk ben ik zelf wel voorstander van meerdere schijven van een kleiner volume, heb zelf 1 x 250 GB, 1 x 320 GB en 1 x 500 GB.

Wanneer je veel (alles ?) opslaat op 1 schijf bij je bij verlies / diefstal / val / defect van die ene schijf meteen ook een pak een materiaal kwijt...ik heb het 1 x meegemaakt en dat wil ik écht geen tweede keer beleven.

Vanaf toen ben ik voorstander van meerdere schijven...ter voorkoming van 'worst case scenario'...

tja daar heb je wel gelijk in maar dan heb ik meerdere schijven terwijl ik er maar 1 nodig heb en de usb sticks die 32 GB zijn vind ik te duur in verhouding tot de ruimte die ze geven. vandaar dat ik 1 harde schijf wil en dan heb ik zoiets van als ik dan toch 1tje haal waarom dan niet meteen een redelijke grote zodat ik zeker genoeg ruimte heb. ik denk dat ik zon 100GB er maximaal van zal bezetten dit jaar maar als ik volgend jaar in het 2e jaar zit van HBO informatica dan denk ik dat ik in contact ga komen met grotere bestanden en anders zal het naar mijn idee over een paar jaar wel wezen dat bestanden ook groter worden. kijk nou maar naar vroeger, toen zeiden ze "aaahhhh 1GB heb je de komende jaren meer dan genoeg aan" en kijk nu eens hoeveel je nou zo vol hebt. aan 1GB heb ik nog niet eens genoeg ruimte om mijn huiswerk voor 1 maand te maken, dus laat staan voor een jaar.

Ik zelf heb deze gekocht en kan op usb 3.0 als usb 2.0 op mijn laptop en neemt stroom van de usb poort.

Het is een echte portable versie en je zonder probleem uit de usb halen.

Mijn zoon heeft ook zo een maar dan zwart en nooit probleem en gebruikt het zelfs als mediaserver op de router.

splitst de usb kabel zich ook op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

splitst de usb kabel zich ook op?

Een usb-kabel voor usb 3.0 past ook in een usb 2.0-poort, men noemt dit 'backwards compatible'.

Alles werkt, de schijf krijgt zijn spanning via de usb 2.0-aansluiting.

Qua overdrachtsnelheid zit je dan wel terug op usb 2.0 niveau, verder ga je niets merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wist dat die backwards compatible was, maar ik dasle vertelde dat er schijven bij waren die niet genoeg stroom konden krijgen via 1 usb aansluiting en dat ze daarvoor dus 2 usb aansluitingen vereiste en daarom vroeg ik of die WD geen kabel had die zich opsplitste om zo genoeg stroom te krijgen.

maar ik ga dan die WD halen aangezien die wel een redelijk formaat heeft, genoeg geheugen en een redelijke prijs heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik dasle vertelde dat er schijven bij waren die niet genoeg stroom konden krijgen via 1 usb aansluiting en dat ze daarvoor dus 2 usb aansluitingen vereiste

Ja een externe 2.5inch HD kan altijd zijn stroom krijgen via de USB aansluiting.

Een 3.5inch externe HD is altijd zover ik weet met een adapter ongeacht of hij gebruikt maakt van USB 2.0 of USB 3.0. Een USB 3.0 poort kan bijna dubbel zoveel stroom leveren als een USB 2.0 poort maar is nog altijd niet krachtig genoeg.

Ik weet niet of dat van belang is, maar ik heb destijds een Iomega Black Belt gekocht en de kabel gaat aan de ene kant in de blackbelt en aan de andere kant naar twee USB-poorten (kabel splitst zich). Ik weet niet of dat bij die nieuwe ook zo is.

Dit is ook nieuw voor mij maar ik vermoed dat in één kabel aan de pc kant zowel een USB 2.0 als een USB 3.0 aansluiting voorhanden is.

Maar misschien kan De Hulk hier duidelijkheid overbrengen hoe dit precies zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook nieuw voor mij maar ik vermoed dat in één kabel aan de pc kant zowel een USB 2.0 als een USB 3.0 aansluiting voorhanden is.

Maar misschien kan De Hulk hier duidelijkheid overbrengen hoe dit precies zit.

Een paar fotootjes hiervan zouden leuk zijn...

Schijf, kabel, connectoren...

Wat we kunnen 'zien' is meestal duidelijker dan een beschrijving...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.