Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijne Dames & Heren...

Ik kan sinds enkele dagen geen software installeren of de-installeren

met het Ubuntu software Center. Wat kan hier de oorzaak zijn?

Loek Gehrke

Geplaatst: (aangepast)

Krijg je geen foutmelding? Heb je dit bij elk programma dat je wilt installeren?

Herstart eerst je pc en ga dan naar Toepassingen --> Hulpmiddelen -->Terminal

Geef de volgende commando's in. Na elk commando bevestig je met Enter. De eerste keer ga je je wachtwoord moeten ingeven.

Als je foutmeldingen krijgt vermeld deze dan in je volgende bericht.

sudo apt-get update

sudo apt-get upgrade

sudo apt-get install -f

sudo dpkg --configure -a

aangepast door Jürgen
Geplaatst:

Hallo Jurgen.....vast bedankt voor je reactie. Ik krijg geen foutmelding....er gebeurt niks als ik software wil installeren of verwijderen.

Toevallig heb ik Ubuntu 10.04 vanmorgen opgewaardeerd naar 10.10 en hoopte dat het euvel verholpen was...maar geen succes.

Ik heb de 4 genoemde sudo handelingen uitgevoerd maar geen foutmeldingen gezien.

Nog iets anders: Als ik via Systeem naar Beheer ga kan ik de Softwarebronnen niet meer vinden

Geplaatst: (aangepast)

Hey gehrkl

Dit is een bekende bug in ubuntu maverick en lucid

Heb je dit van de ene dag op de andere gehad of heb je dit al vanaf je hebt geinstalleerd?

kijk ook even of je synaptic software centrum wel werkt.

heb je voor het laatst misschien een repository toegevoegd (ppa)?

Greetz Steves1990

aangepast door Steves1990
Geplaatst:

Hallo Jurgen...

Ik kan het software centrum nog steeds niet gebruiken maar ga naar Synaptic Pakketbeheer om software te installeren en dat werkt even goed en heb ik het software centrum niet nodig.Misschien dat in april als de versie 11.04 op de markt komt dit euvel verholpen kan worden.

Loek Gehrke.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.