Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan je nog in het BIOS (setup) geraken?

Dan moet je daar de opstartvolgorde (boot order) aanpassen zodat het cd/dvd station voor de harde schijf komt te staan.

Dan zou de pc normaal moeten opstarten van de cd/dvd als er een opstartschijfje in zit.

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

In je BIOS geraak je door tijdens het opstarten op een bepaalde toets te drukken.

Het kan gaan om een F-toets of de DEL- toets.

Je ziet welke toets je moet indrukken op het scherm verschijnen tijdens het opstarten.

• 3 weken later...
Geplaatst:

daar ben ik weer.

ik heb ondertussen de bios aangepast, kan de pc opstarten via de cd. volgens de hierboven genoemde instructies moest ik dan op f11 of f12 drukken. ik krijg dan een blauw scherm waarin bovenaan staat: 'windows setup' en onderaan worden bestanden geladen.

daarna krijg ik een ander blauw scherm met drie opties

druk enter voor installeren xp

druk r voor herinstallatie/reparatie

druk f3 om af te sluiten

ik heb daar op de r gedrukt en kreeg een zwart scherm waarin iets stond over herstelconsole. hij vraagt daar voor welke windows installatie ik me wil aanmelden. ik kan daar 1 teken opgeven. daarboven staat 1. en dan winsdows. ik heb een 1 ingetypt en op enter gedrukt.

dan vraagt hij om het administratorswachtwoord. die wist ik niet, dus heb gewoon maar op enter gedrukt.

toen kreeg ik: c:\windows> en daar moest ik dan wat invullen.

moet ik daar dat fixboot typen?

Geplaatst:

sorry voor al die vragen, maar ik ben bang dat ik misschien iets helemaal verkeerd doe en de pc helemaal de vernieling in help.

ik heb bij dat c:\windows>fixboot getypt

dan zegt de pc dat de doelpartitie D is en vraagt of ik zeker weet dat ik een nieuwe opstartsector wil schrijven op partitie D.

wat moet ik daar doen?

Geplaatst:

ik heb het geprobeerd, maar het is niet gelukt. ik ben alleen kwijt wat hij daarna deed en wat hij heeft gezegd. ik wil het zo nog eens proberen, maar had eerst nog een vraag.

ik heb echter ergens op internet gelezen dat je bij de vraag uit mijn vorige bericht, van of d je doelpartitie is, dat dat c zou moeten zijn. is dat zo?

Geplaatst: (aangepast)

ik heb het net opnieuw geprobeerd en bij de vraag of d de doelpartitie is n gedrukt en enter.

toen kreeg ik c:\windows> daar heb ik fixmbr getypt. toen kreeg ik een waarschuwing dat het erop lijkt dat deze computer een niet standaard of ongeldige mbr heeft en dat fixmbr partitietabellen kan beschadigen. of ik zeker weet dat ik door wil gaan. ik heb daar j getypt.

toen kreeg ik de mededeling dat de nieuwe mbr is geschreven met daaronder c:\windows> daar heb ik exit getypt. de pc ging toen opnieuw opstarten. heb snel de cd eruit gehaald.

maar ik kreeg weer het blauwe scherm des doods. heb hem nu opgestart in velige modus met netwerkmogelijkheden.

enig idee wat nu? ik zit erover na te denken om xp er maar gewoon opnieuw op de installeren, maar als het nog op een andere manier kan, graag.

aangepast door Stilste

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.