Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik wil niet drammerig over komen, maar ik kan nu bijna niets meer met mijn pc, aangezien ik nu alleen nog maar in de veilige modus kan werken. weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
ik zit erover na te denken om xp er maar gewoon opnieuw op de installeren,

Gezien de tijd en de moeite die we hier al tevergeefs hebben ingestoken, is dit misschien geen slecht idee.

Soms is een volledige herinstallatie inderdaad de snelste en de beste oplossing.

Vanuit veilige modus kan je al je persoonlijke bestanden (dokumenten, foto's films, mails, enz.) nog veilig stellen op een externe schijf.

Zorg dat je de juiste drivers hebt voor moederbord (chipset), audio-, video- en netwerkkaarten voordat je aan de herinstallatie begint.

Geplaatst:

[quote name=

Zorg dat je de juiste drivers hebt voor moederbord (chipset), audio-, video- en netwerkkaarten voordat je aan de herinstallatie begint.[/quote]

bedoel je hiermee dat ik voor de herinstallatie ff de namen enzo van mijn drivers moet noteren zodat ik na de installatie weet welke ik van het internet moet halen? waar vind ik deze info?

Geplaatst:

Als je een herinstallatie uitvoert op een nog werkende PC moet je eerst al je eigen bestanden (documenten, muziek, foto, enz...) op een ander medium opslaan.

Ook je e-mails, contactpersonen van je e-mail account kan je meestal wel via een functie als exporteren overzetten om na herinstallatie terug te zetten via importeren.

Wat je drivers betreft die staan normaal gezien op cd's die je bij de aankoop van je PC kreeg.

Heb je er geen ga dan na of er voor je PC drivers beschikbaar zijn, want je had het over een oude PC.

Als je een merk- pc hebt kan je op de site zelf kijken.

Weet je niet hoe je drivers kan vinden indien geen cd's laat dan weten welk merk en model/nummer je pc heeft.

Heb je geen merk- pc voer dan onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Geplaatst:

Er valt inderdaad niet veel te zien van je hardware in het logje.

Maar je hebt niet veel te verliezen, je PC doet het nu ook niet.

Dus probeer die herinstallatie maar.

Indien de installatie lukt moet er verder naar geschikte drivers gezocht worden.

Geplaatst: (aangepast)

Nou, dat klinkt bemoedigend! ;-) Vandaag of morgen komt een vriendin langs met een externe harde schijf, zodat ik daar mijn bestanden op kan zetten die ik wil bewaren. Dan maar eens proberen of herinstalleren wel werkt. Ik heb nu microsoft office erop staan, maar daar heb ik geen cd van. mijn ouders wel, maar die zie ik de komende weken niet denk ik. kan ik microsoft zelf vanaf mijn pc branden ofzo? ik heb zelf gezocht, maar kon niet vinden waar de setup ofzo bestanden staan.

aangepast door Stilste
Geplaatst:

Afgaande op het speccy logje ga toch deze drivers nodig hebben.

Je kan ze reeds vooraf downloaden.

Motorola SM56 Data Fax Modem. Even naar onder scrollen, de validatiecode ingeven en klikken op de balk Download this driver...

NVIDIA GeForce2 MX/MX 400. Vinkje zetten bij I have read and agree ... en dan klikken op de knop Download now.

Voor de Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC kan je de Driver Navigator tool gebruiken om de juiste driver te vinden. Klik op Download now , sla het installatiebestand op en installeer het nadat windows opnieuw is geinstalleerd.

Geplaatst:
VIk heb nu microsoft office erop staan, maar daar heb ik geen cd van. mijn ouders wel, maar die zie ik de komende weken niet denk ik. kan ik microsoft zelf vanaf mijn pc branden ofzo? ik heb zelf gezocht, maar kon niet vinden waar de setup ofzo bestanden staan.

Je kan van een geïnstalleerde Office op je PC helaas geen installatie- cd meer maken om op een andere PC te gebruiken.

Geplaatst:

daar ben ik weer. ik weet niet helemaal of ik hiervoor een nieuwe discussie moet starten of niet, dus ga ik hier maar verder.

ik heb gisteren met een vriend xp geherinstalleerd. maar de pc doet nog steeds raar. wel anders raar. ik kan nu bijna niets openen. direct na het installeren wel, maar nu niet meer. het is dat ik firefox aan had laten staan, anders had ik denk ik niet meer online gekund. explorer opent bijvoorbeeld niet, als ik een download wil openen doet ie het ook niet en ook windows update geeft een foutmelding. het is iedere keer dezelfde melding:

toepassingsfout

kan de toepassing niet juist initialiseren (0X8000003). (ik weet niet precies hoeveel nullen er stonden, maar zoiets als dit).

weet iemand of en zo wat ik hieraan kan doen?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.