Ga naar inhoud

opstartprobleem

Stilste

Aanbevolen berichten

Als je de cd nog hebt, doe dan de installatie opnieuw en laat de schijf formatteren bij de installatieprocedure.

Onmiddellijk na de installatie van windows, moet je de drivers installeren van het moederbord (chipset), de videokaart en de netwerkkaart.

Dan proberen of de pc zich normaal gedraagt en dan pas de software installeren.

Voor elke software-installatie een herstelpunt maken.

Na elke software-installatie de werking van de pc nagaan alvorens de volgende software te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

we hebben gister de pc 2 keer geherinstalleerd, omdat hij na de eerste keer ook zo deed. de eerste keer is er een gewone en de tweede keer een snelle formattering uitgevoerd. volgens die vriend van mij hoefde er geen drivers geïnstalleerd worden, omdat die er al opstonden (ofzo). hij had wel voor de zekerheid de internetdrivers (geloof ik) op een stick gezet. volgens mij is er verder geen software geïnstalleerd, behalve firefox en een virusscanner. nu kan ik sowieso niets installeren, omdat de pc die niet opent.

hoe moet ik die drivers dan direct na herinstallatie installeren?

het blijkt nu dat de pc de dingen die hij zegt dat niet kunnen, soms toch kan. vooral als er een tijdje niet zoiets geprobeerd is. maar het is nog steeds niet handig.

aangepast door Stilste
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens die vriend van mij hoefde er geen drivers geïnstalleerd worden, omdat die er al opstonden (ofzo). hij had wel voor de zekerheid de internetdrivers (geloof ik) op een stick gezet.

hoe moet ik die drivers dan direct na herinstallatie installeren?

Als je de harde schijf gaat formatteren en een herinstallatie van windows doet moeten er heel zeker drivers geïnstalleerd worden.

Kan je nog eens het volgende doen:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.