Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hij zal wel deugd hebben van zijn ontstofbeurt...opnieuw vrij ademen...een Sinutab-kuur voor je laptop... ;-)

In geval van 'worst case scenario' zag ie er uit als die op de foto hier onder...

post-20447-1417704346,8813_thumb.jpg

Geplaatst:

Op mijn acer is er jammer genoeg geen afdekplaatje boven de ventilator maar moet de laptop volledig uit elkaar gehaald worden. Ik heb mijn ventilator niet helemaal blootgelegd en dus maar van op een afstand geblazen. de temp van de cpu blijft na anderhalf uur op 47°C. Dat is dus al een stuk langer dan voorheen.

Groeten,

Tijl

Geplaatst:

Alle stof zo veel mogelijk los gemaakt en verwijderd dmv gecomprimeerde lucht, borsteltje/penseel, stofzuiger ?...

Da's inderdaad een fameuze daling !

Probeer er nu naar de toekomst toe rekening mee te houden om dat op te volgen en om je laptop steeds op een stofvrije massieve ondergrond te plaatsen, desnoods op een 'verhoogje' onder de steunen achteraan.

Laat Speccy op je laptop staan, die geeft perfect de temperaturen weer.

Ik kwam ooit een laptop tegen die uitviel omdat de aanzuigopening van de koellucht vol met kattenhaar zat...

Hou ons maar op de hoogte of ie al dan niet nog uitvalt...:top:

Geplaatst:

Er wordt over het algemeen gesteld dat je vanaf 90°C kans hebt op blijvende schade.

60°C is wel wat warmer dan de temperaturen die ik hier monitor, maar het concept van je laptop kan ook anders zijn..

Zie je zelf een reden waarom de temperatuur plots zo stijgt tegenover gisteren?...andere toepassingen?...

Een mogelijkheid is dat niet al het stof verwijderd was en dat dat zich nu verplaatst heeft op een manier waardoor de koeling belemmerd wordt..

Probeer eens met hem meer lucht te geven door hem achteraan (achterste steuntjes) wat omhoog te zetten, hoe reageert ie daar op?...

Geplaatst:

Hallo, ik heb mijn laptop nog eens volledig uit elkaar gehaald en uitgeblazen, sedert dien is hij niet meer uitgevallen en zijn temperaturen niet meer zo hoog. Ik vond dat het stofgehalte mee viel, maar ik heb daar natuurlijk geen ervaring mee. Kweezie wabbit en Asus hartelijke dank voor jullie tips.

Met vriendelijke groeten,

Tijl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.