Ga naar inhoud

Internet op desktop via netbook

Trabant

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik vroeg me af of het mogelijk is om internet te hebben op een desktop (Windows XP) met behulp van een netbook waarop ik draadloos internet heb. Ik heb hierover op google wel iets gevonden, maar daar kon ik niet goed aan uit. :dong:

Op de desktop heb ik dus Windows XP Home Edition en op de netbook Windows 7 Starter (gebruik ik eigenlijk niet meer, maar werkt wel nog), Jolicloud (gebaseerd op ubuntu) en ubuntu 10.04.

Hopelijk kan iemand me helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

voor alle duidelijkheid wil je pc via lan aan te sluiten op je netbook en zo via dat draadloos netwerk naar de router

het gemakelijkste is een usb wireless dongle aan te schaffen. driver der op aansluiten en klaar (normaal gezien :) )

dus op netbook heb je draadloos en je lan en eigenlijk het enigste dat je moet doen op naar je netwerk instellingen van je lan gaan

bij ubuntu is da van boven zo een pijl naaar boven en naar beneden en dan conectie beverken

dan bij uw lan gaan kijken bij ipv4 en daar delen met naar andere computers bevestigen eventueel uw wachtwoord in geven als dat gevraagt word.

op de win kant naar configratie scherm --> netwerk con... --> lan --> instellingen --> kijken of alles automatisch staat.

en da ist

even samen gevat

ubuntu 10.04: op die 2pijlen van boven --> aanpassen --> lan selecteren --> bewerken ---> ipv4 --> delen met andere computer (of iets gelijk waardig)

win: configratie scherm --> netwerk con... --> lan --> instellingen --> kijken of alles automatisch staat.

als je netbook aansluit aan ja router en zo via draadloos je netbook wilt gebruiken.

Jolicloud Help Center : How do I create a Wifi hotspot to share my Internet connection?

ik hoop u toch ergens holpen te hebben

Gr. Vj

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.