Ga naar inhoud

Herstelpunten verwijderen (Windows Server 2008)

Aanbevolen berichten

Gast - Olivier -
Geplaatst:

Ik heb thuis op m'n laptop (Windows 7 Home Premium) VMWare Player geïnstalleerd.

In die VMWare Player heb ik een installatie gedaan van Windows Server 2008 Standard voor werktestdoeleinden.

Herstelpunten verwijderen in Windows 7 kan je op de volgende manier doen:

1) sysdm.cpl (intypen bij "Start", "Programma's en bestanden zoeken")

2) Tabblad "Systeembeveiliging".

3) Klik op de C-schijf bij "Beveiligingsinstellingen".

4) Klik op "Configureren...".

5) Klik onderaan op "Verwijderen".

Alle herstelpunten zijn nu verwijderd in Windows 7. Bij Windows Server 2008 lukt dit niet via "sysdm.cpl".

Weet iemand hoe je daar herstelpunten kan verwijderen? Of bestaan herstelpunten niet bij Windows Server?

Geplaatst:

Olivier,

Probeer eens met CCleainer. Gereedschap > herstelpunten > selekteren en verwijderen. CClaener dowloaden op de site van Piriform - als je die al niet hebt.

m.v.g.,

WaWa

Gast - Olivier -
Geplaatst:

WaWa & kweezie wabbit, bedankt voor jullie tips. Ik heb beiden eens uitgeprobeerd op Windows Server 2008.

CCleaner : Als ik CCleaner opstart, ga ik naar Tools & zie ik daar 3 zaken : Uninstall, Startup & Drive Wiper. Geen System Restore, bij Windows 7 staat System Restore daar wel.

Schijfopruiming : Als ik Disk Cleanup opstart, klik ik op tabblad "More Options". Onderaan zie ik dan "Clean up..." staan bij "System Restore and Shadow Copies". De knop "Clean up..." is disabled. Niet te gebruiken dus...

Daaruit kan ik vaststellen dat ik ofwel nog geen herstelpunten heb ofwel dat Windows Server 2008 nooit herstelpunten heeft.

Na wat zoeken op Google blijkt dat Windows Server 2008 geen herstelpunten (Restore Points) heeft : Windows 2008 - Restore Points

Mijn probleem is dus opgelost. Bij deze bedank ik jullie (WaWa & kweezie wabbit) voor de hulp. Ik ga deze discussie dus markeren als opgelost.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.