Ga naar inhoud

Messenger ;; Schermafbeelding terugvinden op pc.

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net even een account aan gemaakt, Maar misschien stel ik wel een domme vraag.

Maar dan weet ik het zeker dat het niet kan. :hmmmm:

Nou het gaat erom dat ik bij messenger

afbeeldingen heb die ik zelf niet meer heb op de pc (alleen bij messenger schermafbeelding). Mijn vraag is: Bestaat er ergens op de computer een mapje ofzoiets waar de schermafbeelding van messenger staan?

Ik hoop dat je het beetje snap ; p

Groetjes ,

Janine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die staan wel ergens op je pc, maar deze zijn niet meer op de originele formaat terug te vinden, alleen nog maar heel klein. Deze zijn terug te vinden via de volgende stappen in windows xp. Als je windows 7 hebt, moet je het even laten weten dan ga ik even in windows 7 kijken waar deze precies te vinden zijn.

Zorg eerst dat verborgen mappen weergegeven worden via de volgende stappen:

1. Ga naar 'Deze computer'

2. Klik op 'Extra'

3. Klik op 'Mapopties...'

4. Open het tabblad 'Weergave'

5. In de lijst 'geavanceerde instellingen' zorg dat het bolletje aan staat bij 'Verborgen bestanden en mappen weergeven'

6. Druk op OK totdat je weer terug bij 'Deze Computer' bent.

Nu gaan we de foto's terug halen.

Maak voor dat je gaat beginnen een mapje op je bureaublad aan genaamd 'Alle UserTiles'

1. Als je nog niet in 'Deze computer' bent ga dan naar 'Deze computer'

2. Open de 'C:' schijf

3. Open de map 'Documents and Settings'

4. Open jouw profielen map (meestal jouw eigen naam)

5. Open de map 'Local Settings' (deze is zichtbaar gemaakt in de vorige stappen om verborgen bestanden en mappen weer te geven)

6. Open de map 'Application Data'

7. Open de map 'Microsoft'

8. Open de map 'Messenger'

9. Open de map die correspondeert met jouw msn e-mail adres

10. Open de map 'ObjectStore'

11. Open de map 'UserTile'

12. Kopieer nu alle DT2 en ID2 bestanden naar het aangemaakte mapje op je bureaublad.

13. verander de extensie van alle DT2 bestanden naar gif (voorbeeld: verander abcdef.dt2 naar abcdef.gif)

Je ziet nu dat deze bestanden zichtbaar worden als plaatje. Dit zijn alle plaatjes die je ooit als msn avatar hebt ingesteld op de computer. Als je een beetje command-prompt commando's kent, kun je het hernoemen versnellen door via command-prompt naar het mapje op je bureaublad en dan het commando rename *.dt2 *.gif gebruiken. Hiermee wordt het hernoemen in 1 commando versneld en zijn alle dt2 bestanden allemaal hernoemd.

Hieronder nog even het volledige pad waar de Avatars staan:

C:\Documents and Settings\<<username>>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\<<email>>\ObjectStore\UserTile

In Windows 7 is dit ongeveer het zelfde alleen zijn de mapnamen net iets anders.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had je privé berichtje gelezen

Ik komt niet veder dan bij deze computer, ik zie geen extra staan. En ik denk dat ik

helemaal fout zit. Ik heb vista.

Om die extra's te krijgen moet je even je alt-toets op je toetsenbord indrukken. Hierdoor krijg je bovenin waar normaal gezien "Bestand" staat een regel erbij met Bestand, Beeld etc en ook Extra. Hierin kun je de mapopties op 'Verborgen mappen weergeven' zetten.

In Vista moet ik even kijken wat de precieze locatie is. Het kan zijn dat deze hetzelfde is als bij Windows 7.

In Windows 7 is de locatie deze:

C:\Users\<<username>>\AppData\Local\Microsoft\Messenger\<<email>>\ObjectStore\UserTile

Ik geloof dat Windows Vista bijna dezelfde locatie gebruikt als Windows 7.

Als je dan weer Stap 12 en 13 volgt als je die map hebt geopend dan kun je je schermafbeeldingen terug vinden.

Let er wel op, de afbeeldingen zijn erg klein (net zo groot als het in MSN zelf staat).

De mapopties kun je naderhand weer terugzetten naar "Verborgen mappen en bestanden niet weergeven" via Extra in "Computer"

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.