Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb sinds gisteren een probleem met mijn computer. Toen ik hem uit had gezet ging ik naar school en toen ik terug kwam ging die niet meer aan. Ik heb al geprobeerd bij andere stopcontacten maar daar werkt het ook niet. Op de achterkant brand wel een lichtje als de stekker er in zit dus ik denk dat die wel gewoon de stroom binnen krijgt. Ik heb al geprobeerd om het batterijtje van het moederbord er uit te halen en er weer in te doen maar dan start die alsnog niet op. Ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn.

Kan iemand mij helpen??

Geplaatst:

Om wat voor pc gaat het? Laptop of desktop?

Kan je het merk en modelnummer opgeven?

Krijg je enige vorm van foutmelding bij het opstarten?

Hoor je nog een piepje als je de pc aanzet? 1 kort piepje is normaal.

Als je meer piepjes krijgt, noteer deze dan als een morse code (lang -kort).

Welke windows versie gebruik je? XP, Vista of Win 7? 32 of 64 bits?

Geplaatst: (aangepast)

Nee op het moederbord kan ik geen ledje vinden maar op de achterkant van de pc gaat er wel een groen ledje branden

aangepast door kevinafca
Geplaatst:

Aan de rechterkant aan de onderzijde van je moederbord vind je meestal de aansluitingen voor de frontpanel connectors terug zoals in de onderstaande afbeelding is weergegeven.

post-24526-1417704348,7084_thumb.jpg

De aansluitingen zien er zo ongeveer uit

post-24526-1417704348,7419_thumb.jpg

Controleer even of deze nog goed op hun plaats zitten, POWER_SW dient namelijk om je pc via de knop op de voorkant van je pc op te starten.

Controleer ook de 20/24 polige aansluiting op het moederbord of deze goed op zijn plaats zit.

Dat groene ledje wat bij jou brand is waarschijnlijk van je lan-verbinding

Geplaatst:

ik kan helaas geen foto's plaatsen sorry, met de aan en uit knop is niks mis en dat lichtje is niet van me lan verbinding het zit bove op de computer naast de aansluiting waar je de stekker instopt zegmaar. Wat is de 20/24 polige aansluiting

Geplaatst:

De 20/24 stekker die in de aansluiting op je moederbord zit ziet er zo uitpost-24526-1417704353,3207_thumb.jpg

Als deze stekker goed op zijn plaats zit zou je het volgende eens kunnen proberen.

Ken je iemand van wie je misschien een voeding kan lenen om uit te proberen of ken je iemand die ze voor je door kan meten?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.