Ga naar inhoud

Melding op breedbeeldbeeldscherm tijdens opstarten


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb een 24inch breedbeeldscherm van Samsung.

Als ik mijn computer opstart met de powerknop krijg ik volgende berichten op het scherm:

- ik krijg in de linkerbovenhoek de tekst "HDMI2" (2 seconden)

- ik krijg in de linkerbovenhoek de tekst "Analog" (1 seconde)

- ik krijg in de linkerbovenhoek de tekst "HDMI1" (6 seconden)

- ik krijg in de linkerbovenboek de tekst "Analog" (5 seconden)

Dus 14 seconden alvorens de echte opstarten begint. (en ik dus volledig stukken tekst zie: bios,...)

Heeft dit te maken met de initialisatie van het scherm tijdens het opstarten? Of ligt het aan een kabel die omzettingen moet doen? Met andere woorden: heb ik een 'verkeerde' kabel of bestaat er een kabel die die omzettingen NIET MEER hoeft te doen tijdens het opstarten?

Wat zijn jullie bevindingen van breedbeeldschermen? Hebben jullie ook die meldingen tijdens het opstarten? Of krijgen jullie direct het beeld van de BIOS als je de PC opzet?

Ik heb het dus niet over een warme start, maar over koude start. (dus powerknop indrukken bij opstarten)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb een LG ook verbonden via hdmi kabel, ik krijg direct het beeld van het bios.

Mijn neefje heeft ook een breeldbeeldscherm maar dan een acer.

Ik heb er vorig weekend ipv van een dvi een hdmi kabel aangekoppeld.

Hij ziet ook direct zijn bios.

Vindt je er niks over terug in de handleiding?

Heeft die dan zolang nodig om te weten via welke poort (kabel) het beeld moet gestuurd?

Kan je misschien instellen dat die direct die ene juiste hdmi poort neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.