Ga naar inhoud

PC upgraden


Aanbevolen berichten

Ok, ik heb een vrij nieuwe samenstelling (azerty) koste mij toen ongeveer 950 euro, 'k had niet meer te besteden op dat moment.

Nu, heb ik op dit moment 140 over, en zou dit (deels?:dong:) willen spenderen in het upgraden van mijn comp. (als 140 euro niet genoeg is, op 5 April, zal ik ongeveer 250 euro op zei hebben gezet)(niet veel, maar ik ben ook nog jong... )

DUS:

ik heb nu deze samenstelling:

Moederbord ASUS P7H57D-V EVO

Processor Intel Core i7 i7-870

Geheugen Corsair XMS3 2X2

Grafische Kaart Sapphire TOXIC HD 6850

Harde Schijf Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 1TB

Voeding Cooler Master GX RS-750-ACAA-E3

Behuizing AeroCool PGS Value Series VX-9 PRO LE

(Gaming specc'ed computer dus :-))

Wat zou een handige inverstering zijn, als ik geen onnodige bestedingen zou willen maken

Me interne geheugen uitbreiden ofzo, of een ssd? heb niet helemaal een goed idee wat NU slim is.)

Wat zouden jullie doen?

aangepast door XazorozaX
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, uuuhhhhmmm je zou de volgende dingen kunnen doen:

een 2e videokaart

extra ram geheugen

een ssd

verder heb ik geen idee wat er nog meer geupgrade kan worden.

---------- Post toegevoegd om 16:04 ---------- Vorige post was om 15:53 ----------

videokaart <170 euro

voor ram geheugen wil ik graag meer info, zoals welke cl waarde, welke pc3

SSD <166 euro

SSD2 <170,65

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugen:4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.65

dus Cl9, PC3-12800 ?

(nog)Geen expert op dat gebied:dong:

Hmmm,

Het spijt me het te moeten vragen, maar zou je me kunnen vertellen, wat er letterlijk aan mijn gaming ervaring zou kunnen verbeter als ik welk onderdeel koop?(wat zou een ssd mij bijv geven, enkel sneller laden van files, zou hierdoor mijn spel sneller draaien ofzo? :$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

door de extra videokaart die je in crossfire zult draaien worden er meer frames (plaatjes) aangemaakt per seconde, dit betekend dat als je eerst bijvoorbeeld 15 frames per seconde had(dan zul je schokkerig beeld zien) daarna ongeveer 30 frames per seconde halen (wat dacht ik al als vloeiend word ervaren). als je dus zware spellen speelt zul je minder snel "lag" hebben. maar als het aan je internet ligt(terwijl je dus online speelt) of wat anders dan zul je als nog lag hebben.

een ssd is sneller dan een normale hardeschijf, hiermee word bedoeld dat deze sneller bestanden leest en bestanden maakt/schrijft. hierdoor zal je windows sneller opstarten, je games sneller opstarten en zal er sneller in game geladen kunnen worden. dit natuurlijk als die op de ssd staan. het kan wezen dat als je internet verbinding niet al te snel is dat het laden de zelfde tijd duurt terwijl je online speelt.

extra ram geheugen is dacht ik nog niet nodig, omdat 4 GB over het algemeen nog niet volledig word gebruikt alleen bij programma's als CAD.

---------- Post toegevoegd om 22:44 ---------- Vorige post was om 22:41 ----------

trouwens als je ram wilt upgraden raad ik je aan gewoon zon zelfde pakket te kopen als dat je bij de pc bestelde, omdat dit over het algemeen minder snel problemen oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie voorlopig niet echt een reden om te upgraden, een tweede kaart in Crossfire biedt wel wat meer prestaties; maar ik denk wel dat je met die 6850 Toxic zogoed als geen lag zult hebben. Zoals bergkid al zegt, een SSD zou wel leuk zijn, veel sneller, en momenteel komen er ook een hele boel nieuwe SSD's uit, de moeite waard om eventjes te wachten. Ook het geheugen upgraden is in mijn ogen overbodig.

Misschien moet je je geld niet in je computer steken, maar in je randapparatuur. Heb je nood aan een goede monitor/speakerset/toetsenbord/gamingmuis dan kan je eventueel zoiets aankopen om je game-ervaring te verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, Mijn Beelscherm : "Samsung SyncMaster 2333HD"(23"FullHD) vervangen lijkt me overbodig(geen 24",maar om daarvoor nou een nieuwe te kopen :I)(kan niet beter eigenlijk,zonder geld te "verspillen")

Mijn trouwe Logitech g5 laser muis, doet het nog perfect, ziek dingetje :) (kan niet beter eigenlijk,zonder geld te "verspillen")

Logitech X-530 Setje staat hier al, aangezien ik in een kleine kamer zit, best wel overpowered, en geweldige geluidskwaliteit. (kan niet beter eigenlijk,zonder geld te "verspillen")

Toetsenbord is standaard Logitech toetsenbord, typt het fijnst, misschien maar eens een G serie toetsenbord kopen....

Denk wel dat een SSD meer belang zal krijgen dan n Toetsenbord, Dus dan waarschijnlijk een van deze 2 ofzo...

: OCZ Vertex 2 Series @Azerty

http://azerty.nl/8-1991-306052/ocz-agility-2-series-vast-stat.html

volgends mij eigenlijk geen verschil, Lijken mij Eigenlijk identieke schijven, welke is beter?:P

aangepast door XazorozaX
Link naar reactie
Delen op andere sites

hhmm ik weet niet,

je zou kunnen proberen benchmarks op te zoeken.

---------- Post toegevoegd om 22:28 ---------- Vorige post was om 22:22 ----------

de vertex 2 zou sneller zijn, maar de agility 2 zou een betere prijs/geld verhouding hebben. (tenminste voor zover ik vlug ff lees)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.