Ga naar inhoud

HOSTS-file aanpassen lukt niet.


Gast shuttle

Aanbevolen berichten

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet?

Dit is mijn code:

# Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp.

#

# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.

#

# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding

# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden

# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen

# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.

#

# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra

# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.

#

# Bijvoorbeeld:

#

# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver

# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

127.0.0.1 www.spele.nl

127.0.0.1 spele.nl

En wanneer ik "start -> uitvoeren> ipconfig /flushdns" doe, krijg ik een scherm dat meteen weer weg is? aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

# Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp.

#

# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.

#

# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding

# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden

# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen

# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.

#

# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra

# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.

#

# Bijvoorbeeld:

#

# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver

# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

127.0.0.1 spele.nl

De code zou er zo moeten uitzien www. dien je weg te laten (niet vermelden), sla het bestand op en doe even afmelden en terug aanmelden.

Desnoods kan je even rebooten maar afmelden zou moeten voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het zo eens:

1. Ga in Windows Verkenner naar de host file (nog niet openen). Klik op de host file maar open het nog niet. Druk op de Shift toets en houdt die in, en rechtsklik en kies dan voor "Uitvoeren als". De volgende gebruiker, en bij Usernaam en paswoord moet je dan uw gebruikersnaam en paswoord ingeven (waarmee je xp inlogt, gebruik je geen paswoord om in te loggen, laat beide dan leeg)

Als je het bestand nu met adminrechten hebt geopend, voeg nu eens de website toe die je will blokkeren. Doe daarna start/uitvoeren en typ command.com en geef nogmaals de commando's ipconfig /flushdns. Start daarna je pc. Lukt het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu 'lukt' het wel, alleen krijg ik het volgende:

Waarschuwing

http://www.spele.nl

Een pagina op het openbare internet vraagt gegevens van uw computer. Voor de veiligheid is automatische toegang geblokkeerd, maar u kunt kiezen om door te gaan.

Doorgaan

Altijd doorgaan wanneer gegevens van mijn computer worden aangevraagd

Dus dan kan je nog steeds op 'doorgaan' klikken...

EDIT: Bij Firefox kan ik niet op de website, maar bij Opera dus wel nog. Aangezien we hier Opera gebruiken, mist het een beetje zijn doel dan.

aangepast door shuttle
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.