Ga naar inhoud

nieuwe PC samenstellen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben een fervente gamer die zowat alles graag speelt maar men PC is dringend aan vervanging toe. ik heb hem al een aantal jaren en op de meeste games kan hij totaal niet meer mee en ik ben het zowat beu om op lage resolutie en graphics te spelen. Aangezien ik een rookie ben als het over PC's gaat zou ik enige hulp appreciëren bij het samenstellen van een goede PC. De games die ik speel variëren enorm. Enkele voorbeelden zijn : Crysis, Arcania, Call of duty black ops, Dragon age 1 en 2, Silent hunter 5, Supreme commander 1 en 2, Risen, Bioshock, Fallout 3 en new vegas en zo verder. Mijn budget ligt denk ik rond de 1000 à 1300 euro. Ik heb ook nog mijn andere PC waarvan ik mss onderdelen nog van kan gebruiken waardoor de kostprijs omlaag gaat en ik meer kan investeren in vitale onderdelen. Ik zal vanavond dmv cpuz_154 een paar foto's posten met daar alle informatie bij zodat je een idee hebt wat ik nog kan gebruiken en wat niet.

Alvast bedankt voor de het lezen en de eventuele hulp

Vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je het volgende in kunnen vullen?

dit geeft ons namelijk een goed overzicht van wat je wilt

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen ?
  2. Wat is mijn budget ? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven ?
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet. Met een samenstelling kan je je PC perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.
  4. Ga ik overklokken ? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.
  5. Ga ik later upgraden ? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Computeronderdelen hebben tegenwoordig enorm veel functies. Denk maar aan USB 3.0. en Sata600. Uiteraard zijn de functies wel handig voor de toekomst, maar als je ze echt overbodig vindt, kan je best een goedkoper onderdeel nemen.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel stuk maakt.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?
  9. Ga ik zelf installeren ? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een samenstelling. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je alleen een specifiek merk gebruiken ?
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Wil je daar nog een monitor, speakers of een muis bij ?
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Wil je bijvoorbeeld een stille PC ? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal ik dan eens zorgvuldug beantwoorden:

1. Ik gebruik de mijne vooral om te gamen. de rest is meer surfen opt internet en af en toe een CD of DVD branden.

2. Mijn budget zal ongeveer een 1000 à 1300 euro zijn. maar jullie weten wss voor welke prijs je de beste prestaties hebt. vanaf een bepaalde prijs zal je wss nie veel meer verbetering in prestaties hebben. als je voor minder geld dezelfde prestaties kunt hebben, dan is dat mooi meegenomen.

3. Een samenstelling juist omdat je dan het beste eruit kunt halen voor het budget die je ter beschikking hebt.

4. ik weet niet wat overklokken is. is dat dan nadelig voor je computer als je de snelheid opschroeft? wat is jouw mening hierin? is dat betrouwbaar?

5. Ik wil zeker upgraden dus dat is wel belangrijk.

6. Het enige wat ik gebruik zijn usb poorten en data aansluitingen voor lan en zulk een kleine kaart van een digitale camera, ik weet nie hoe dat noemt zulk een aansluiting. dus eingelijk niets speciaal.

7. zelf ga ik niet assembleren want ik ben een rookie op dat vlak. dus dit zou ik laten doen.

8. ik heb lang windows xp gehad en nu heb ik op men lap top windows 7 en ik ben daar tevreden over. dat hoeft voor mij geen duurdere versie te zijn, zolang et goed werkt. hoe zit dat met die 32bit en 64 bit besturingssystemen? en die dx9, dx10 en dx11 en al? ik snap dat niet.

9. ik zou dit niet zelf installeren. dus ook dit ga ik laten doen.

10. geen specifiek merk en k heb nog niets gezien. het moet mooi en goed zijn voor de ventilering, das al.

11. ik heb een monitor maar muis en toetsenbord moet ek nog kopen want die zijn oud en versleten. speakers moet ek ook nog bijkopen. dat moet niet duur zijn voor mij, zoalng et goed werkt, dus de basic.

12. ik weet nie wat voor onderdelen ik nog zou nodig hebben. welja, hij mag lawaai maken maar niet dat het storend begint te worden.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even wat samengesteld:

azerty

ik wou eerst dit ramgeheugen voor je nemen: corsair dominator omdat deze naar mijn idee beter zijn, maar om onder het budget te blijven heb ik voor die andere gekozen. je kunt later nog 2 rambankjes er bij zetten tot een maximum van 32GB ram in totaal.

met 800 watt zou je genoeg moeten hebben zelfs als je er nog een 2e videokaart in zet.(wat kan)

ik heb er een kaartlezer bij gedaan omdat je dan je (micro-) sd kaartjes van de telefoon kunt lezen.

er zit ook een simpel azerty setje bij wat een muis,toetsenbord en boxjes bevat.

dan volgens mij ben ik niks vergeten, zijn er nog vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ziet er allemaal heel indrukwekkend uit. Ik dacht persoonlijk dat de videokaart duurder ging zijn. Is het een goede videokaart?

wat is het nut van een 2de videokaart? is dat d

---------- Post toegevoegd om 23:17 ---------- Vorige post was om 23:15 ----------

is dat dan een verdubbeling van de prestaties? is dat dan al gelijk wat voor videokaart het is? is dat genoeg voor de processor 3,4 Ghz?

niemand heeft toch 32gb ram nodig? zijn er dingen waar ek kan op besparen? wat is overklokken precies?

alvast zeer bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een processor moet je niet al te veel naar de kloksnelheid kijken (die 3,4 GHz), deze processor is momenteel naar mijn weten de beste die er voor de 'normale' gebruiker te halen is.

een 2e videokaart staat bijna gelijk aan een verdubbeling in prestaties en er waren ook wel duurdere videokaarten maar dan kwam het niet helemaal uit met het budget.

je zou nog verder op het ram geheugen kunnen besparen want naar mijn weten word er momenteel niet meer dan 4 GB maximaal benut tenzij je video's gaat bewerken en als je toch zeker weet dat je niet gaat overklokken kun je ook minder snel ram geheugen nemen, omdat deze snelheid nog niet volledig door de processor word ondersteund.

32 GB ram heeft in principe niemand nodig maar wie weet heb je dat met een paar jaar wel nodig en dan is het toch handig als je het tot zoveel zou kunnen uitbreiden.

overklokken is het sneller laten werken van je processor, dit word meestal gedaan door de voltage te verhogen, maar het kan ook gedaan worden door een zo genaamde multiplier te verhogen. LET OP dit kan gevaarlijk wezen voor de computer. als je de voltage te hoog zet dan kan er van alles door branden en het kan de levensduur van de processor verlagen. persoonlijk zou ik pas gaan overklokken als ik merk dat de processor het gene wat ik wil doen niet meer bij kan benen, maar als ik dit doe dan ga ik eerst er meer informatie over op zoeken.

je zou op de processor kunnen besparen en de I7-2600 halen in plaats van de I7-2600K (de K staat voor unlocked multiplier, deze is dus aanpasbaar zonder dat je er veel moeite voor moet doen of dat het überhaupt niet eens lukt)

alles duidelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké dus de processor is dus goed. de 2 processoren zijn dus hetzelfde behalve dat je de ene kunt overklokken. zal deze processor het moeilijk hebben met de bovengenoemde games? ik speel op resolutie 1920 x 1080. scheelt et veel in prijs?

als ek verlaag naar 4GB ram geheugen, kan ek dan later toch nog uitbreiden? ik zou dan anders 4 Gb nemen en als et nodig is eventueel later uitbreiden.

Als ek bespaar op sommige onderdelen, dan kan ek nog een betere videokaart plaatsen?

voorlopig snap ek et wel. welke onderdelen zijn essentieel en moeten niet gewijzigd worden? moederbord en al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

moederbord is inderdaad niet verstandig om te wijzigen aangezien deze naar mijn inziens behoorlijk goed is(met name omdat deze als 1 van de weinigen 2 PCIE 16x aansluitingen heeft die niet veranderen van waarde zodra er crossfire word gebruikt).

de processor met een K kun je makkelijker overklokken dan die zonder.

je kunt inderdaad 4GB ram nemen in plaats van 8GB en dit is dan altijd nog uitbreidbaar.

volgens mij maakt het niet veel verschil uit in prijs of je langzamer ram geheugen neemt, dus dat zou ik zo laten zodat hier meer aan hebt als je gaat overklokken.

de processor doet over het algemeen niet zo gek veel tijdens gamen, het is voornamelijk de videokaart die veel doet.

ik zou misschien wel een betere videokaart kunnen vinden als we op die dingen gaan korten, daar zal ik morgen nog wel even naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent alvast heel erg bedankt voor de samenstelling. Ik ga eventjes alle onderdelen overlopen om zeker te zijn dat dit alles een goede keuze is. dit kan mss vervelend zijn maar als ek op het einde de samenstelling prachtig vind wil dat zeggen dat je me heel goed overtuigd hebt. Ik heb wel het een en het ander aangepast. windows 7 en de installatie ervan heb ik weggelaten. ik ken iemand die dit kosteloos zou kunnen installeren. ik heb dan ook de corsair dominator genomen aangezien je zei dat die beter is. en de 3 in 1 box set heb ek ook weggelaten. Ik heb de lijst wat aangepast waardoor ik het een en het ander bespaar en ik heb ook een andere videokaart bijgestoken, maar uitleg verwijs ik naar wat later in de post. Azerty

1.aan de behuizing, de vaste schijf, de card-reader en de samsung super-write master twijfel ik niet. Ziet er schitterend uit en er zijn enorm veel positieve reacties erover.

2. het moederbord zou je dus niet wijzigen. dit is dus een goede keuze ook voor binnen een aantal jaar?

3. De voeding is dus zwaar genoeg voor eventueel een 2de videokaart of later een nog betere videokaart in de plaats?

4. Van het RAM geheugen vind je deze een goed keuze. wat ik niet snap hiervan is dat er enorm veel zijn op de website en ze zien er hetzelfde uit maar de een is goedkoper of de ander duurder terwijl ze hetzelfde geheugen hebben?

5. geen twijfel over de processor. ik hoor niets anders dan goede reacties hierover.

6. Over de videokaart heb ek toch nog mijn twijfels. ik heb het opgezocht en naar het schijnt is deze kaart best teleurstellend. over de nvidia geforce GTX580 hoor ik enorme goede dingen en in testen is ie een van de sterhouders. ik heb em toegevoegd bij de lisjt maar ik weet niet of het de jusite is en bij mijn systeem past.

ik zal het eens anders vragen, kies eens een videokaart uit die qua prijs kwaliteit goed is en je hoeft daarbij niet naar thet budget te kijken. daar kan een mouw aangeapst worden. ik vind gewoon de videokaart het belangrijkste onderdeel en wil me daar niet in miskopen.

Zijn er nog onderdelen die ik nodig heb vb. geluidskaarten of andere vitale onderdelen om tot een volwaardige pc te komen?

Al deze onderdelen zijn compatibel met elkaar en zouden normaal geen problemen mogen opleveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.