Ga naar inhoud

Budget game PC

Nibo

Aanbevolen berichten

Hey,

ik zou graag een nieuwe pc willen kopen, voor een redelijk laag budget maar waar wel op te gamen is (550 euro incl assemblage + win7) Verder moet de pc wel een jaartje of 4/5 mee gaan en niet na 2 jaar al aan vervanging toe zijn.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen, en verder nog de normale simpele dingen die elke pc kan zoals internetten en msn'en enzo
  2. Wat is mijn budget ? - 550 incl assemblage, windows 7, 19% btw
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - samenstellen
  4. Ga ik overklokken ? - nee
  5. Ga ik later upgraden ? - nee, heel misschien wel maar waarschijnlijk niet
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - usb 3.0 niet echt, tenzij dit zeer belangrijk is later.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - nee, het moet geassebleerd worden.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - ja, win 7 premium
  9. Ga ik zelf installeren ? - ja, tenzij dat al bij de assemblage inzit natuurlijk, maar ik betaal niet bij voor installatie xD
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - ik ben meer van AMD dan intel, verder zou ik graag de Cooler Master Centurion 5 II behuizing willen hebben, goede airflow en is erg mooi, als het een andere wordt het toch graag een Cooler Master.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? - nee niet echt, hij hoeft niet echt stil te zijn zolang het maar geen straaljager is, en voor de rest natuurlijk wat bij punt 10 staat.
  13. Extra informatie? - ik heb 2 schermen, 1 is 1920x1080 en de 2e is 1280x1024, tijdens heb gamen moet alt-tabben naar windows enz ook vlot gaan.

Dit leek me wel een redelijke samenstelling:

ASUS EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5

Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit

AMD Athlon II X4 640

Antec VP Power 450W

Cooler Master Centurion 5 II

Samsung SH-S223C

ASUS M4A78LT-M LE

Samsung HD503HI

Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333

post-25635-1417704353,7079_thumb.jpg

ik had graag commentaar/verbetering gehad op bovenstaande samenstelling, maar ik zou ook graag 1 zien zonder rekening te houden met deze hierboven, dus eventueel met intel enzo maar wel binnen het budget.

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele hulp!

Met vriendelijke groet

Nibo xD

EDIT: ik game op de 1920x1080 monitor, maar het hoeft niet op het hoogste resolutie (wel min 1280x1024). Verder moet de hardeschijf maar 500gb zijn want ik kan ook mijn huidige er dan nog bij stoppen.

post-25635-1417704353,6371_thumb.jpg

aangepast door Nibo
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

• 3 weken later...

ziet er wel goed uit, maar het valt mij op dat het moederbord een micro atx formaat is, heb je hier voor gekozen met opzet of kwam je het toevallig zo tegen?

PS sorry voor het niet antwoorden, ik weet niet echt waarom er niemand antwoorde misschien dachten ze net zoals ik deed dat een ander het wel zou doen. :dong:

---------- Post toegevoegd om 22:37 ---------- Vorige post was om 22:36 ----------

welke games speel je (wil je spelen)?

waarom heb je trouwens voor transjet ram gekozen? ik persoonlijk heb het niet zo zeer met dat merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, inderdaad alleen het RAM-geheugen kan beter.

Ik heb je samenstelling wat aangepast.

In plaats van het Transcend geheugen heb ik gekozen voor een setje Kingston ValueRAM 4GB. Ook de harde schijf heb ik een kleine update gegeven, van 500GB naar 1TB, omdat het prijsverschil verwaarloosbaar is. En nog allemaal binnen je budget ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de 1e keer dat ik dit doe, dus qua merken heb ik ook weer niet zoveel verstand. Alsnog bedankt voor het antwoorden in ieder geval!

@bergkid: dat had ik niet eens gezien dat het een micro atx was :embarassed::tongue:

Ik speel(of wil gaan spelen) WoW, CoD, battlefield, splinter cell, assassins creed, left 4 dead, crysis, need for speed, dirt (wel overal de laatste versie van) De vraag is dus of ik met dat systeem deze spellen op 1920x1080 en medium/high instellingen kan spelen

@superjona: Oke dat ziet er goed uit. Ik zat misschien ook te denken om zelf te gaan assembleren, en had al enkele guides opgezocht en het leek me redelijk makkelijk. Als ik dan dus nog 50 euro extra heb, zou ik dan inversteren in een Asrock 870 xtreme3 en een betere videokaart of iets anders?

EDIT: en excuses voor die andere 2 berichten van mij :sad

aangepast door Nibo
Link naar reactie
Delen op andere sites

EDIT: en excuses voor die andere 2 berichten van mij :sad

Geen probleem, zolang je weet dat wij allen vrijwilligers zijn die dit doen, en we niet 24/24 hier aanwezig zijn.

We doen ons best om snel te antwoorden, maar we kunnen niet garanderen dat je steeds binnen de dag antwoord hebt.

Bedankt voor je begrip.

Karel

Beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me af of er een groot verschil zit tussen de AMD Phenom II x4 840 (3.2Ghz) en de AMD Phenom II x4 955 (3.2Ghz).

De 955 had l3 cache of iets dergelijks, maar is wel gelijk 30 euro duurder. Zit er dan een groot performence verschil in? Of kan ik beter de 840 halen en die 30 euro in een betere videokaart steken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.