Ga naar inhoud

Budget game PC

Nibo

Aanbevolen berichten

Dat weet ik niet of ik dat waard vind :P Ik heb totaal geen idee hoeveel die 200 punten zijn.

Misschien kan ik het beter zou vragen: Kan ik het best 30 euro meer aan een cpu uit geven of 30 euro meer aan een gpu voor de beste performance in games?

EDIT: Ik heb even uitgerekend, bij de 955 krijg ik 34 punten per euro en bij de 840 krijg ik 44 punten per euro, dat is toch een groot verschil lijkt me, hoewel ik nog steeds niet weet wat die punten nou eigenlijk betekenen

aangepast door Nibo
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus dan kan ik beter voor de 840 gaan, oke duidelijk. Maar de HD 6970 valt toch ver buiten mijn budget, zou ik dan niet beter voor de aanbieding gaan van sapphire van de hd5850, die hebben ze nu voor 110 euro te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat de 5850 beter presteerde dan de 6790, ook is de 5850 normaal 150euro, dus duurder. Dan lijkt het me toch ook dat die beter is? Maar nu heeft sapphire een aanbieding, dat die 5850 voor 110 te koop is

Hier zie je bv dat de 5850 beter is dan de 6850.. en de 6850 is beter dan de 6790. Tenminste dat is wat ik heb gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even wat gekeken, en ik denk dat ik even mijn huidige behuizing, dvd brander en hardeschijven aanhoud. Hierdoor kan ik wat meer geld steken in de andere componenten. En dan haal ik later nog wel een nieuwe behuizing (zodat ik een grotere, mooiere heb en met meer fans) en hardeschijf.

Dit is waar ik aan zat te denken:

Azerty

Alleen vroeg ik me af of nu de processor de bottleneck gaat zijn en dat ik toch niet beter voor een 955 kan gaan dan.

Aangezien ik dan nu even mijn huidige hardeschijf wil gaan gebruiken, kan ik ook gewoon die windows van daarvan gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je huidige harde schijf wilt gebruiken, zal je die schijf moeten formatteren en een nieuwe Windows erop zetten... De processor in deze configuratie zal ook wel een enige bottleneck vormen, een 955 zou al beter gaan, maar ideaal is het ook niet...

Ook een optie; gaan voor de Intel 1155 processoren. Zo ben je zeker dat je in de toekomst geen bottleneck zal ervaren. Dan kom je op zoiets. Minder grafische kracht, maar een sterkere processor. Zo kan je probleemloos later een tweede HD 5850 bijsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.