Ga naar inhoud

Budget game PC

Nibo

Aanbevolen berichten

ik zou niet voor een I7-2500K gaan maar voor een I7-2500 omdat je toch niet wilt gaan overklokken en dit scheelt toch 13 euro op een functie die je niet wilt gaan gebruiken.

---------- Post toegevoegd om 14:19 ---------- Vorige post was om 14:16 ----------

verders ben ik het eens met superjona, je kunt later namelijk gemakkelijker nog een videokaart toevoegen dan een nieuwe (moederbord en) processor te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hm, dat zag er ind niet slecht uit, maar bergkid, superjona had het over de i5-2500 :) en dat verschil met K of niet ken ik, maar alsnog bedankt voor het vertellen!

Ik heb nu een x4 975 kunnen krijgen tegen de prijs van een 955 (een nieuwe dus mooie deal, denk ik). Dus hierdoor ga ik voor het AMD systeem. Is dit nog steeds het beste om te nemen?

Azerty

Ik wil nog ongeveer 400 euro uitgeven aan grafische kaart, voeding, ram, en moederbord.

En de 975 zal toch een iets kleinere bottleneck vormen in vergelijking met de 955?

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor het meedenken, jullie helpen me goed op weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 1 kaart wordt inderdaad 500W aanbevolen, maar dit is wel vanwege de kwalitatief slechtere B-merk voedingen, die soms niet eens 500W kunnen leveren als het erop staat. Ik heb even wat opgezocht, en zag dat een heel systeem met een enkele 5850 onder full stress/load (Furmark enz) 310 watt trekt. Mijn systeem zal dus rond de 500W gaan trekken denk ik. Aangezien XFX een A-merk voeding is lijkt me 650W wel genoeg, op een ander forum zeiden ze dat zelfs de XFX 550W zou voldoen, alhoewel ik dan moet verloopjes moest werken vanwege te weinig aansluitingen. De XFX Pro 650W lijkt me dan toch niet verkeerd, en deze heeft ook genoeg aansluitingen voor crossfire.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga denk ik toch voor het syteem wat ik als laatste heb gepost (2x HD5850, phenom x4 975, XFX 650W, Asrock 870). Bedankt voor de info mensen! Ik heb wel nog 2 kleine vraagjes. Als 1e, mijn HDD leeft ook niet voor altijd, dus ik ga daar waarschijnlijk ook een nieuwe voor halen. Welke schijf kan ik het beste pakken voor 500GB en ongeveer 35 euro. Maakt die 32mb of 16mb buffer bv uit? Vraag 2, voor een nieuwe case, wat zijn goede cases rond de 50 euro? Ik zat zelf te denken aan een Aerocool vx-e pro of een Cooler Master centurion II. Dit vind ik wel mooie cases, maar ik weet niet echt of ze goed zijn. Uit reviews komen ze wel goed, maar bijna alle cases komen goed uit reviews. Of zouden jullie even alle GOEDE merken kunnen noemen? Dan zal de keuze wat groter worden aangezien ik maar een paar merken ken.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, je HDD zal niet eeuwig leven. Een zeer goede harde schijf is momenteel de Seagate / Samsung Spinpoint F3 1TB. (Prijsverschil tussen 500 GB en 1TB is miniem.)

Enkele goede merken qua behuizingen kan ik zeker voor je opnoemen. Deze behoren tot mijn top-lijstje.

Corsair

Lian Li

Cooler Master

NZXT

Fractal Design

Xigmatek doet het ook niet slecht...

Maar als je een kast wilt rond de 50 euro dan kan je eens kijken naar de Cooler Master CM 690 II Basic, weliswaar 20 euro duurder maar je krijgt er wel veel voor terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.