Ga naar inhoud

CPU probleem

steVth

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een HP Pavillion dv7-2160eb laptop met Intel Core2 Duo CPU P8700 @ 2.53Ghz, 4Gb RAM, nu ongeveer 1,5 jaar oud. Oorspronkelijk stond er Windows Vista op de laptop maar ik heb nu een jaar geleden ongeveer een upgrade gedaan naar Windows 7. Op de support-website van HP kon ik alle benodigde drivers voor Windows 7 (64-bit) downloaden.

Sinds ik nu Windows 7 gebruik merk ik dat wanneer ik op batterij werk, ofwel onmiddellijk ofwel na enkele minuten het CPU-gebruik plots naar 100% schiet, en mijn hele systeem zowat vastloopt. Als ik over een knop beweeg met de muis, gaat pas enkele minuten later de knop oplichten, muziek/geluiden blijven hangen of vallen uit, een venster sluiten of minimaliseren is ondoenbaar,... Merkwaardig is dat de koeling niet harder begint te blazen (integendeel zelfs) en mijn CPU helemaal niet opwarmt. Dus er klopt iets niet, mijn CPU gebruik stijgt naar 100% terwijl de CPU in werkelijkheid bijna niets aan het doen is. Wanneer ik gewoon op stroom werk zijn er geen problemen.

Er staat ook linux (Ubuntu 10.10), in dualboot met windows op deze computer en die werkt zowel op batterij als op stroom redelijk normaal. Een volledige herinstallatie van windows 7 from scratch heeft het probleem eveneens niet opgelost.

Hieronder enkele screenshots die ik heb kunnen nemen. Op de eerste zie je de soort van deadlock die ontstaat:

post-25639-1417704357,3059_thumb.jpg

Op de tweede zie je dat het systeem zich ook volledig hersteld na ongeveer 10 minuten als ik de adapter even later terug insteek.

post-25639-1417704357,3416_thumb.jpg

Vermoedelijk iets software-matig, de drivers ofzo, maar geen idee hoe ik het moet oplossen. Waarschijnlijk weer HP-shizzle...

Alvast bedankt, mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.