Ga naar inhoud

Linux Ubuntu geïnstalleerd maar geen opstartscherm....

Aanbevolen berichten

Misschien is de pc met XP te oud voor de laatste versies van Ubuntu.

Wat wil je doen? Van beide pc's Ubuntu verwijderen en eventueel opnieuw proberen? Als je het van beide pc's wil verwijderen ga ik proberen zo snel mogelijk een korte handleiding te schrijven om je te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb geprobeerd om de partitie waarop Linux stond geïnstalleerd te verwijderen maar nu kan ik mijn PC niet meer opstarten :\

Ik heb de partitie waarop Linux stond geïnstalleerd volledig formatteerd en als ik nu mijn PC opnieuw wou opstarten kreeg ik een zwart scherm (soort DOS-scherm) met alleen volgende tekst:

Error: unknown filesystem.
grub rescue >

UPDATE: dit probleem is reeds opgelost (zie volgend bericht)

aangepast door mani88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er reeds in geslaagd om het probleem dat ik in bovenstaand bericht heb beschreven zelf op te lossen. Ik krijg dus opnieuw het opstartscherm te zien waarin ik kan kiezen tussen Linux Ubuntu en Windows XP. Ik kan dus voorlopig terug verder werken op Windows XP zoals ervoor maar zou toch graag Linux Ubuntu volledig desinstalleren.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om de partitie waarop Linux stond geïnstalleerd te verwijderen maar nu kan ik mijn PC niet meer opstarten :\

Hoe heb je dat gedaan? Aan de hand van deze info kan ik eventueel verder werken.

Om zeker te zijn dat Ubuntu is verwijderd zou je via cd-rom van Gparted moeten kunnen opstarten om zo een overzicht te krijgen van de huidige toestand van de harde schijf

edit: heb even een korte handleiding toegevoegd. Lees dit aandachtig. Je kan het best alles printen zodat je de stappen goed kan volgen.

Maak vooraf zeker een backup van je huidige bestanden in Windows!

[ATTACH]9976[/ATTACH]

ubuntu_verwijderen.pdf

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.