Ga naar inhoud

LaCie externe harddrive samsung hd320kj


ferrie

Aanbevolen berichten

Dus je bent zeker dat hij leeg is?

Dan verwijder je daar de schijf,onderaan zal deze gemarkeerd worden als "Niet toegewezen".

Klik nu in het onderste venster op de externe HD met je rechtermuisknop en kies voor "Nieuw eenvoudig volume" en volg de wizard om je verder te begeleiden,er word op een gegeven moment gevraagd om een stationsletter aan het station toe te wijzen dus doe dat ook en bevestig.

Nu zal ook de HD geformateerd worden.

Als alles verloopt zoals het hoort zal naderhand de schijf gewoon toegankelijk zijn vanuit verkenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

werkt op andere pc ook niet.

heb een tijdje geleden een andere versie van xp geinstalleerd op wat ik dacht de c-schijf. want bij de vraag oudere verse windows verwijderen (op de c-schijf) heb ik ja geantwoord, maar vervolgens blijkt achteraf dat hij op mijn externe schijf werd geinstalleerd.

heb vervolgens ook geprobeerd om de pc op te starten vanaf de externe schijf, wat echter niet lukte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vrees ik een beetje dat de reeds aanwezige data verdwenen is helaas.

Er zijn programma's die data kunnen terug vinden op geformateerde HDsk's maar daar er reeds op overschreven is geweest zal een groot deel verdwenen zijn.

Die programma's hebben ook een stationsletter en geinnitialiseerde schijf nodig volgens mij alvorens ze data kunnen opsporen op die HD.

Recuva van Piriform is daar alleszins 1 van en heeft al vaak zijn diensten bewezen in het terughalen van verloren data.

Ik ga iemand vragen die er meer van weet om u verder te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

de bestanden die reeds overschreven zijn door de installatie van Xp op je externe HDD die ben je kwijt omdat dat gedeelte van de aanwezige data helaas overschreven werd.

Je enige mogelijkheid nu is het proberen terug te halen van de nog aanwezige bruikbare bestanden.

Dus zeker geen nieuwe data naar je externe HDD meer schrijven nu.

De tip van Jean-Pierre en Clarkie (Recuva) is een gouden tip, moet je zeker proberen.

Recuva is een krachtige tool en is bovendien freeware.

Andere mogelijkheden, ook freeware, zijn Pandora Recovery , Easeus Data Recovery en SoftPerfect File Recovery.

Het lijkt me de moeite om al deze tools uit te proberen, des te meer je kan recupereren des te beter.

Let op : gebruik deze tools afzonderlijk, nooit meerdere tegelijkertijd !

Succes !...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.