Ga naar inhoud

Telenet shake draadloos via windows7 op desktop

mawolesen

Aanbevolen berichten

Ik heb net telenet shake fibernet aangekocht en vorige week keurig geinstalleerd,

ik had vroeger een dlink router + dlink dma-140 netwerk adapter, nu die technicus zei doe dat maar weg want wij hebben ingebouwd draadloos netwerk.

ZO gezegd zo gedaan, alles geinstalleerd en getest op 2 pc\ met windows xp + ingebouwde wifi, werkt perfect. Op desktop windows 7 ook voorlopig toch, dag nadien technieker was weg ik start desktop op gn verbinding hij vind wel telenet draadloos netwerk verbinding maar kan gn verbinding maken / netwerkadapter werkt goed staat er, nu het bizarre is dat na ik verscheidene keren netwerksleutel ingeef een keer of 25 dat het opeens terug werkt maar zodra ik afsluit en terug opstat heb ik hetzelfde probleem.

Heb geprobeerd om een draadloos netwerk standaard toe te voegen met ssdi/netwerksleutel van telenet maar als ik dit doe is de verbinding helemaal niet zichtbaar meer onder draadloze verbindingen.

Op de laptops met windows xp heb ik goede verbinding via telenet

Iemand een idee of dezelfde ervaring, misschien ligt het aan de adapter van dlink

Alvast bedankt voor enige suggesties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste http://www.pc-helpforum.be/members/25688.html

Ga eerst ff op een laptop waar je zonder problemen op internet kan ...

Ga naar volgende site http://mijntelenet.be .Inloggen op deze site, doe je met je gebruikersnaam en pass van Telenet .

Je, zal daar onder een rubriek ook instellingen kunnen aanpassen van je Wifi instellingen van de Wifi modem (Telenet)

Check vooral eerst de instelling op welke kanaal deze uitzendt. Mijn vermoeden is dat deze op AUTO zal staan. Pas daar kanaal aan naar 6 . Save deze instelling .

Daarna, verwijder je eerst even het Wifi netwerk op je Windows7 PC, en zoek daarna terug naar jouw Wifi netwerk, vul WPA key in, en meldt dan even hoever je daarmee komt aub ...

Indien mogelijk ook even de instellingen van de Dlink Wifi USB te vermelden aub.

Voorbeeld "Energiebeheer van NIC moet zowiezo afstaan e.d

Bg

VenimK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Alvast bedankt voor de hulp, ik heb net gedaan wat je zij op knaal 6 maar dat werkte niet , nu heb ik wat zitten kijken naar de sleutels encryptie en als ik verlaag van wpa2 psk naar gewoon wep 64 bit werkt het wel dus dat is toch raar. OP laptops met win xp is het gn probleem wpa2 pak dus zou het toch op win 7 ook moeten werken of heeft dit iets te maken met mijn usb adapter om draadloos te kunnen ontvangen op desktop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen met je installatie van je fibernet is er op de modem/router van telenet een sticker geplaatst met allerlei gegevens.

Daar staat ook het soort beveiliging op en de code.

De installateur schrijft die normaal gezien ook op in je geel boekje met al je gegevens.

Maar nog eens hoeveel routers gebruik je nog?

Die ene van telenet die juist geplaatst is of is er nog eentje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.