Ga naar inhoud

Inloggen op Internet

Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Een HP-pc, volledig herbegonnen met format-C en opnieuw voorzien van cleane Windows XP Pro, maar na installatie ervan kan geen verbinding gemaakt worden met Internet.

Vermoedelijke reden is het ontbreken van de Intel PRO/1000 CT Network Connection Driver. De oorspronkelijke CD's van HP zijn niet beschikbaar om eventueel de driver te installeren.

En vermits met de pc niet op internet kan ingelogd worden, kan die driver ook niet gedownload en dus ook niet geïnstalleerd worden.

Hoe kan men die Netwerk Connection driver dan toch installeren?

Een USB-driver zit blijkbaar ook niet op deze HP-pc na installatie van XP, dus kan ook niet via download van de driver op een andere pc en dan met een USB-stick naar de HP-pc gekopiëerd worden.

Wie kan me raad geven....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Om drivers te vinden voor HP?.... Is een moeilijk geval hoor!

Kent iemand een link waar ik de volledige set drivers van die Pavilion w5000 kan downloaden? Niet de upgrades of zo, maar de originele set die normaal wel op CD bij de Pc meegeleverd worden. Jammer genoeg zijn die hier bij deze pc ( niet van mezelf ) verloren gegaan....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen!

Erg bedankt voor de informatie!

Ik had gisteren ook al die link bezocht en de drivers van de w5000 degdownload, dan op CD gezet en via die CD willen installeren, maar dat lukt helemaal niet!

Het zijn exe-bestanden, en die worden kennelijk eerst ergens in de Douments en Settings folder ge-extraheerd, en vandaar zouden die dan moeten installeren dan, maar ik krijg telkens een bericht dat het onmogelijk is om van die lokatie te installeren.

Dan had ik de andere weg gevolgd, en zgn via het systeembeheer gaan zoeken achter de drivers, de plaats aan gegeven waar ze moesten staan, maar ook op die manierlukte het ook niet...

Jammer! Ik moet dus verdere hulp vragen, hoe ik die drivers dan wel kan installeren...

Een ander idee van me was... Heeft iemand mogelijk de originele CD's van zo een Pavilion w5000 toestel, alhoewel ik twijfel of dat zou kunnen, want HP heeft steeds al die drivers en zo verder op een extra afgeschermde plaats op de harde schijf gezet, zodat er weinigen ook een CD zullen van hebben gehad. Toch bestaat misschien een kleine kans dat iemand ze toch heeft. En dan is mijn vraag of die drivers, die dan waarschijnlijk niet gewoon exe-bestanden zijn, maar eerder van de struktuur zoals ze bij andere fabrikanten zijn, en dan zou ik mogelijk met een kopie van die CD alles kunnen installeren....

Maar het ware natuurlijk ook prima als iemand me kan vertellen hoe ik tewerk moet gaan met de drivers zoals ze op de aangegeven link te vinden zijn.....

Bedankt al zeker op voorhand.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ondertussen heb ik verder gezocht....

Blijkbaar heb ik gisteren bij het proberen installeren van de Utility en Tools ( sp40926.exe ) de foute aanduiding gegeven waar die bij het extraheren geplaatst moest zijn. Ik heb dat nu vanmorgen even gaan checken en opnieuw geprobeerd, en deze maal lukte het wel!

Ik heb dus wel bereikt wat ik wilde bereiken.

Bedankt toch voor alle hulp!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.