Ga naar inhoud

Internet Ethernet/draadloos

philip79

Aanbevolen berichten

hoi,

Hopelijk kan iemand mij helpen met onderstaande:

Mijn pc is via een ethernet kabel verbonden op de modem van telenet voor mijn internet verbinding. Deze wens ik zo te behouden. De modem/router van telenet is dus zonder WIFI.

Ik heb mij een samsung UE40c6700 tv aangeschaft met internet tv en DLNA(om video,s en foto's vanop pc te kunnen bekijken op tv). Om draadloos te kunnen surfen en DLNA te activeren kan je een Dongle van Samsung aanschaffen deze dien je dan in de usb poort van je tv te bevestigen. Op mijn pc heb ik bij netwerkverbindingen een draadloze netwerkverbinding(RT73 USB wireless lan card) staan.

Mijn vraag is als ik nu zo'n dongle(WIS09) aanschaf kan ik dan in principe mijn internet tv activeren gebruikmakend van de draadloze netwerkverbinding van mijn pc. M.a.w kan mijn pc fungeren als bron van internet?

Je kan het vergelijken met bv een laptop met wifi, kan ik dan op deze laptop internet activeren gebruikmakend van de draadloze netwerkverbinding van mijn pc?

Ik veronderstel dat in een draadloze installatie de dongle of laptop een verbinding zou maken met de WIFI modem/router van telenet...om internet te activeren.

Bedankt voor je reacties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.