Ga naar inhoud

geen/traag/wegvallend draadloos internet

svenc

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb het probleem dat ik nooit (maar echt, nooit) een zeer goede tot uitstekende draadloze verbinding heb.

het varieert tussen geen signaal (tijdens surfen dan de melding 'problemen oplossen met netwerkverbinding' , laag of goed. telkens blijft de "snelheid" (die wel soms merkbaar trager zou moeten zijn) op 150 mbps.

het is in een nieuwbouw huis, betonnen gewelven laminaat op eerste verdieping, router (dlink dir-600) op gelijkvloers vlak naast tellerkast en boven basisstation telefoon (belgacom gigaset al 140).

locatie van router al aangepast, naar eerste verdieping : beneden geen signaal meer, wel te vinden bij beschikbare netwerken. ook in de garage verder van de tellerkast (+- 3m verder) en dus ook verder van gigaset. signaal blijft dan laag - goed.

router was dus normaal tegen de muur geplaatst, met antenne omhoog.

beveiliging is mac-protectie.

kan iemand mij helpen in het verkrijgen van een beter signaal, liefst zelfs nog een signaal dat in het hele huis te ontvangen is.

ik ben sowieso al geen voorstander van wifi maar het vrouwtje wou niet teveel kabels dus zijn de utp-aansluitpunten beperkt (achter tv en in bureau) en kan ik dus eigenlijk nergens anders een stabiele goede internetverbinding vinden.

alvast bedankt,

Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een soortgelijk probleem.

Waarschijnlijk word dit veroorzaakt door het metaal wat verwerkt wordt in betonnen welfsels.

Op de zelfde verdieping heb ik een uitstekend signaal kan zelfs in de tuin perfect internetten, maar zodra ik wil internetten op een andere verdieping zakt de sterkte van het signaal weg.

Heb je utp-aansluitpunten op je andere verdiepingen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan maar het rare is dat ik bij mijn ouders (wel met oudere dlink) die ook betonnen gewelven hebben wel goede ontvangst had. met idem laptop's.

dus zou het raar zijn dat het dat is.

verschil tussen toen en nu is de ondergrond maar dat lijkt me toch ook absurd.

en dan nog zou ik goede ontvangst moeten hebben op het verdiep waar de router staat. en dat is niet het geval.

ik heb gewoon geen goede ontvangst, nergens in huis.

wat ik nog niet geprobeerd heb (maar zal niet veel slimmer door worden) is hoe de ontvangst in de tuin is. ook wel handig met draadloos internet.

ja, er zijn utp's op andere verdiepingen, maar als ik daar de router op aansluit heb ik beneden gewoon geen signaal meer (omgekeerde van als router beneden staat)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende Wi-Fi-standaarden:

IEEE 802.11b

IEEE 802.11a

IEEE 802.11g

IEEE 802.11n

Kan je de jouwe zo instellen dat die enkel met de n standaard werkt?

2,4GHz is de meest gebruikte, ook magnetrons, dus je hebt sneller storingen.

De 5,8 GHz-band die ook in de n zit geeft kans op minder storingen.

Dus probeer eens een andere bandbreedte.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.