Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik de pictogrammen op mijn taakbalk wil aanpassen, zie ik in het lijstje een aantal vreemde dingen staan. Ik heb mijn pc thans net geformateerd, maar er lijkt dus al opnieuw rotzooi op te zitten. Waar komt dit vandaan? En kan ik dat wegkrijgen?

pictogrammentaakbalk.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Geplaatst:

We kunnen best eerst eens zien of er geen virussen op de pc aanwezig zijn. Volg onderstaande procedure:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Geplaatst:

En?

Want ik weet niet hoe ik ze weg krijg. Er staat een keer of 5 "setup" tussen en dan 2 keer "KESLY..." en ik weet niet waar ze vandaan komen of hoe ik ze wegkrijg.

Geplaatst:

Voer de stappen uit in bericht 2 zodat je zeker weet dat het niet afkomstig is van virussen.

Wat je ook kunt proberen is het volgende:

Nu staat alles op "Alleen meldingen weergeven" (zie je printscreen hierboven)

Zet de dingen waarvan je wil weten wat het is, eens op "Pictogram en meldingen weergeven". Nu komen ze rechts onderaan te staan in de buurt van je klokje. Dubbelklik dan op een icoon waarvan je niet wat het was, dan zie je toch direct welke toepassing het is. (klik eventueel op het pijltje onderaan om meer pictogrammen te zien)

Geplaatst:

Wat je ook kunt proberen is het volgende:

Nu staat alles op "Alleen meldingen weergeven" (zie je printscreen hierboven)

Zet de dingen waarvan je wil weten wat het is, eens op "Pictogram en meldingen weergeven". Nu komen ze rechts onderaan te staan in de buurt van je klokje. Dubbelklik dan op een icoon waarvan je niet wat het was, dan zie je toch direct welke toepassing het is. (klik eventueel op het pijltje onderaan om meer pictogrammen te zien)

Ik krijg dan de melding "dit meldingspictogram is op dit moment niet actief" en dan staat het dus nog niet bij het klokje.

Ik zal hijackthis morgen even laten lopen, ik heb dadelijk nachtpost dus dat gaat vandaag niet meer lukken.

Geplaatst:
en dan 2 keer "KESLY..." en ik weet niet waar ze vandaan komen

Is dit niet KESLYN want dat kan een onderdeel zijn van een driver voor een modem device of WLAN.

Geplaatst:

Klopt ja, van mijn audiodriver daar ben ik ondertussen ook achter. Maar waarom staat er dat twee keer in en wat is het nut daarvan? En kan ik het picotgram verwijderen of alles opschonen zodat het weg is?

En dan staat er nog altijd een keer of 5 "setup" tussen...

Geplaatst:

Met dank aan Jean Pierre :-)

Ga naar start en in het zoekvlak type je regedit en vervolgens druk je Enter.

In de register editor navigeer je naar de onderstaande sleutel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\LocalSettings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify

Verwijder de waarden IconStreams en PastIconStream aan de rechterkant.

Sluit de regiter editor.

Rechtsklik nu op de taakbalk en kies Taakbeheer. Ga naar het tabblad Processen, klik op explorer.exe en kies "proces beëindigen". Bevestig met Ja of OK.

Ga nu naar het tabblad Toepassingen en kies Nieuwe taak en type explorer.exe en klik OK.

Nu zijn ALLE inactieve Systeemvak Pictogrammen verwijderd en begin je met een schone lei.

Geplaatst:
Met dank aan Jean Pierre :-)

Ga naar start en in het zoekvlak type je regedit en vervolgens druk je Enter.

In de register editor navigeer je naar de onderstaande sleutel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\LocalSettings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify

Verwijder de waarden IconStreams en PastIconStream aan de rechterkant.

Sluit de regiter editor.

Rechtsklik nu op de taakbalk en kies Taakbeheer. Ga naar het tabblad Processen, klik op explorer.exe en kies "proces beëindigen". Bevestig met Ja of OK.

Ga nu naar het tabblad Toepassingen en kies Nieuwe taak en type explorer.exe en klik OK.

Nu zijn ALLE inactieve Systeemvak Pictogrammen verwijderd en begin je met een schone lei.

Dank je wel Kweezie en Jean-Pierre, het is gelukt! Handige tip die ik weer heb bijgeleerd :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.