Ga naar inhoud

Acer Aspire 5100 failure fixed disk


thompson79

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier en kom gelijk met een probleem langs.

Mijn laptop een Acer Aspire 5100 start niet meer op. Hetvolgende verschijnt op het display

"Failure fixed disk 0200".

Ik heb op het net reeds een en ander opgezocht en kwam dit probleem geregeld tegen maar geen concrete oplossingen.

Ik heb reeds een nieuwe HD aangeschaft en geinstalleerd maar de pc geeft nu ook weer dezelfde foutmelding weer. Ik vrees dat het ergens aan het moederbord ligt of aan een van de aansluitingen. Nu heb ik mij wel een nieuwe HD aangeschaft waarmee ik nu niets ben want de oude HD is ook nog in goede staat.

Is er ondertss meer bekend over een oplossing hieromtrent?

Alvast bedankt voor de feedback!

Mvg

Tommy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo thompson79,

als je tijdens het opstarten van je laptop vrij stevig op de plastieken behuizing duwt net onder de Windowsknop, start ie dan wél normaal op ?...

Ter hoogte van die plaats zit een ATI-chip die bij jouw type laptop al eens slecht contact durft te geven.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Asus,

Ja dat klopt als ik op de behuizing duw werkt de pc wel. Maar het is soms een paar keer proberen eer die opstart. Zeer frustrerend eig...

Ik had mij ondertss reeds een nieuwe laptop aangeschaft. Ik denk dat ik de acer ga verkopen voor onderdelen. Bedankt voor je antwoord iig!

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi thompson79,

als je je laptop demonteert en tussen de behuizing en de chip een stukje rubber (3 à 5 millimeter) stopt zodat er constant druk wordt uitgeoefend op die chip is het probleem van het slechte contact opgelost en kan de laptop zeker nog perfect mee.

Gekend fenomeen bij de Aspire 5100.

Het vervangen van de HDD was dan ook overbodig.

Succes !...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.