Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

raar maar waar, maar heb windows 7 kunnen installeren.

maar ook nu problemen met het vinden van een netwerk, er staat een rood kruis over de verbinding en worden geen draadloze netwerken weergegeven?

kan het zijn dat netwerkkaart stuk is?

is dat duur?

makkelijk te vervangen?

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Momentje effe kijken of ik een manual heb van dit type.

Manual is aan het uploaden, duurt enkele minuten ;-)

---------- Post toegevoegd om 21:43 ---------- Vorige post was om 21:34 ----------

De manual kun je hier downloaden op blz. 9 vind je waar de wireless kaart zit.

Dit model is wel makkelijk, kijk eens naar het precieze merk of verdere gegevens op het kaartje zelf. Weten we of we wel de goede driver hebben.

Het gebeurt wel eens dat er een andere in kan zitten dan in de specificaties vermeld. Wat ze kost daar durf ik me niet over uit te laten mocht ze stuk zijn.

Hoop dat het je vooruit helpt.

aangepast door Dasle
manual toegevoegd
Geplaatst:

is er eventueel een goed alternatief via een usb poort om draadloos te kunnen surfen, of boet dan in aan kwaliteit?

ik zal hem morgen eens openschroeven, hopelijk zie ik ergens een naam of nummer staan.in apparaatbeheer staat er : Realtek RTL8139/810x, is dat het kaartje niet, of is dat iets anders?

Geplaatst:
Realtek RTL8139/810x, is dat het kaartje niet, of is dat iets anders?

Dat is de netwerkkaart waarmee je met de kabel op het internet kan.

Want je kan wel met de kabel op het internet of niet?

Via usb draadloos surfen kan een goed alternatief zijn, de kwaliteit hiervan is afhankelijk van de stick. De één presteert beter dan de ander en is vaak ook afhankelijk van de sterkte van je draadloze router.

Ken je misschien iemand waarvan je een usb stick kan lenen om het eens uit te proberen?

Geplaatst:

met de kabel kan ik op het netwerk ja, ik dacht dat die realtek voor draadloos gedeelte was, ben ik mis in dan.

hoe noemt dan specifiek dat kaartje voor draadloos?

LAN-kaart?

en neen, ik ken niemand met zo'n usb stick

Geplaatst: (aangepast)

Er komt een onverwachte wending in deze topic.....

Had deze morgen volgende pdf file binnengehaald en instructies gevolgd: http://tim.id.au/laptops/packardbell/easynote%20mz.pdf

Na het verwijderen van dekseltje constateerde ik dat er helemaal GEEN WLAN kaart meer in zit??

De twee kabeltjes (antenne's) die er normaal aan verbonden zijn waren netjes afgeplakt met tape.

Net even bij men dochter geinformeerd wat er allemaal met deze is gebeurt zei ze dat deze een tijdje was uitgeleend aan een vorige vriend van haar.......

Zij zit nu wel opgescheept met een laptop zonder kaart.

Hoe kan ik nu opzoeken welke kaart ik nu precies nodig heb en ook vooral, hoe de antennes op kleur te moeten aansluiten?

Of opteer ik in deze situatie gewoon voor een wireless USB adapter?

Na een snelle zoektocht kom ik op deze uit, maar weet niet of het deze wel is: WLAN FOXCONN T60N874.06

aangepast door techniekerke
Geplaatst:

Als je kiest om er terug een WLan kaartje in te zetten lijkt het mij het best dat je misschien even langs loopt in een pc winkel of één of andere service dienst.

Een mailtje naar een online pc shop met vermelding van je probleem en het merk en type van je laptop kunnen zij jou vaak wel een WLan kaartje aanbevelen.

Een mini PCI of mini PCIe kaartje zijn er zo tussen de 20€ tot 40€.

Als je kiest voor een wireless usb-adapter zit je in een prijsklasse van om en bij de 20€.

Je hoeft niets open te schroeven, maar bij gebruik zal je even moeten kijken of het ding niet in de weg zit en hinderlijk is bij het gebruik van de laptop.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.