Ga naar inhoud

pc start niet meer op


Keppetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn vriendin heeft een acer espire 7520. De laptop is ongeveer 4 jaar oud. Het probleem is dat de pc niet meer opstart. De baterij en de lader zijn nog goed. Wanneer ik probeer om de pc op te starten hoor ik dat hij wil opstarten maar niet kan. En de laptop probeert telkens opnieuw op te starten. Wat kan dit betekenen?

Met vriendelijke groeten Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen beeld meer. Wanneer ik op de aan knop druk, brand het lichtje van de knop.

Maar daar blijft het ook bij. Het lichtje gaat dan terug uit en dan weer aan en zo verder tot de batterij plat is.

Ik denk aan de CPU, omdat de laptop constant probeert om op te starten. Maar dat lukt hem dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit - indien mogelijk - een externe monitor aan en kijk of je dan beeld hebt als je opstart.

Als deze wel beeld geeft, is het scherm van de laptop stuk.

Geeft de externe monitor ook geen beeld, kan het de grafische kaart zijn of het moederbord dat stuk is.

In beide gevallen is het best de laptop in de winkel binnen te geven voor herstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi,

Mijn vriendin heeft intussen al een andere pc gekocht. Haar laptop staat bij mij.

Mag hem houden zolang ik wil. in de hoop natuurlijk om het opgelost te krijgen.

Heb voor de moment geen windows vista cd-rom. Dus die kan ik niet proberen.

Maar ik heb hem nu proberen aanzetten en hij geeft nog steeds geen biep toontjes maar zijn aan/uit knop pinkt wel.

4keer gewoon en dan 1 keer heel kort en soms omgekeerd. 1keer heel kort en de rest normaal.

Weet er soms iemand wat het probleem is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat het moederbord of CPU kapot is. Kan er mij iemand een link bezorgen hoe ik een moederbord kan vervangen in een laptop? of de CPU? Moest dat niet lukken, zou ik van de HD een externe HD maken. Zodat ze haar gerief toch allemaal terug heeft, hé.

Het zou natuurlijk wel leerrijk zijn om het moederbord of CPU te vervangen.

Kan er mij iemand hierbij helpen?

aangepast door Keppetje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.