Ga naar inhoud

router modem probleem

jerlin

Aanbevolen berichten

Nadat ik een stroomstoring heb gehad heb ik problemen met mijn modem.

Er zat een router na het modem maar dat werkt niet meer.

Ik moet nu een switch achter het modem zetten en daarop mijn router maar dan alleen voor het draadloze gedeelte. Op deze manier werkt mijn netwerk wel maar niet op optimaal. Zodra ik ook maar 1 poort van de router aansluit valt meteen de verbinding met het modem weg en heb ik dus weer geen internet. Ik heb onder garantie een nieuwe router gekregen maar dat heeft het probleem ook niet opgelost.

Ik heb zelfs ook nog een nieuwe router gekocht maar het probleem blijft bestaan.

Een harde reset van het modem werkt ook niet. Het probleem zit volgens mij in het modem.

Het lijkt wel of er instellingen gewijzigd zijn die ook na een harde reset niet hersteld worden.

Het probleem zal wel niet uniek zijn maar ik wordt er radeloos van.

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verstaat u onder harde reset?

Koppel alles af van de modem en router,ook de pc.

Trek de modem-router uit het stopkontact en laat die een minuutje of twee spanningsloos.

Steek nu de modem terug in,wacht tot deze volledig is heropgestart en steek dan de router terug in ook nu wachten tot volledige heropstart en dan koppel je de pc terug aan.

Lost dit het probleem op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met harde reset bedoel ik dus de verzonken resetknop op de achterzijde zodat alles weer naar de fabrieksinstelling gaat.

Maar dit werkt dus niet.

Ook de stroom eraf halen voor een langere tijd werkt niet.

Als ik in de instellingen van de router kijk geeft hij geen standaard gateway aan.

Ook als ik deze handmatig ingeef zie hij de modem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de stroomstoring gen gewone ondrbreking was maar gepaard ging met een stroompiek en dan een onderbreking.

Bij stroompieken is er altijd kans op blijvende schade.

Als de modem geleverd werd door je provider, kan je best je provider contacteren, de zaak uitleggen en vragen of ze de modem kunnen uittesten of vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nu achter dat als ik de kabel uit mijn modem aansluit op de lan poort van de router en dus niet op de wan poort ik wel internet heb.

mijn netwerk is ook beschikbaar dankzij de switch die er tussen zit.

Kortom het werkt wel maar niet zoals het zou moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw modem is zo te zien ook een draadloos router.

Klopt dat?

Als dat zo is dan moet je uw router Linksys WRT 320 N ook instellen dat het naar modem/router gaat.

Ga naar Linksys WRT 320 N en daar moet je zoiets als zo instellen:

IP = 192.168.1.150

Subnet masker = 255.255.255.0 of 255.255.0.0 naargelang de eerste router is ingesteld.

Standaard gateaway = 192.168.1.1 (eerste router)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.