Ga naar inhoud

Niet downloaden & toch (net geen) 4 GB download-quota per dag

Aanbevolen berichten

Hoi again !

Ik kreeg net 'n quota-waarschuwing van Telenet...

Ik zat reeds aan 90% van m'n download-quota (m'n quota begon te lopen vanaf 23/03)...

Ook al download ik niet meer (op sporadisch installeren van software)...

Deze 90% zijn op 3 dagen gebeurd, toen ik m'n PC non-stop liet draaien, om 'n back-up te laten doen...

+ de laatste 5 dagen had ik (soms zware) problemen met m'n systeem (vastlopen & C°)

(sinds ik Emsisoft antimalware free geïnstalleerd had & Ashampoo anti-malware aangekochte licentie...)

Wel raar voor 'n Quad 2.83GHz... vastlopen...

Iemand advies...?

Zou m'n PC "gekaapt" zijn...?

Taakje voor Hijackthis...? (ook al ken ik deze procedure (nog) niet)

Mvg, Herman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je gebruik van draadloos internet, mocht dit zo zijn hoe zit het met de beveiliging ervan.

Misschien lift iemand mee op deze verbinding.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dasle !

Ik antwoord effe snel vanop m'n werk.

Geen draadloos netwerk.

De laatste 5 dagen had m'n PC problemen om 'n back-up te maken & m'n systeem liep veelvoudig vast... :hmmmm:

Beveiliging (simultaan): F-Secure (Telenet-versie) + Windows Live essentials + Emsisoft Antimalware + Ashampoo Antimalware (overkill denk ik...)

(ik heb gisteren Emsisoft Antimalware & Ashampoo Antimalware gedesinstalleerd, ik vermoede dat zij de oorzaak waren van het vastlopen van m'n systeem de laatste 5 dagen) :thumpdown:

Ik heb net de helpdesk van Telenet aan de lijn gehad om na te vragen of het probleem niet bij hun lag (foute uitlezing telemeter).

Negatief antwoord > het verbruik zou bij mij effectief gebeurd zijn...

Wel effe balen, vroeger gaf de telemeter van telenet weer in "upload" en "download" (gescheiden), zodat je kon zien wat het verbruik nu echt was (upload/download). Nu niet meer > alles in 1 weergave ("maandelijks basisvolume voor het ontvangen en versturen van gegevens").

Ik ga vanavond effe Hijackthis loslaten op m'n systeem, kijken wat dit geeft...

Wie weet zit er 'n hacker in m'n systeem...?! :embarassed:

Valt mij te binnen: gisteren heb ik m'n systeem via 'n image "geherinstalleerd", ik was de problemen meer dan beu (vastlopen) > zou dit soms het hoge download-gehalte verklaren...? :embarassed:

Alvast bedankt voor de info.

Grtz, H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt mij te binnen: gisteren heb ik m'n systeem via 'n image "geherinstalleerd", ik was de problemen meer dan beu (vastlopen) > zou dit soms het hoge download-gehalte verklaren...?

Enkel als je backup online staat.

En als je auotmatische backups maakt die online staan gaat dat van je volume af natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe (met beschaamde kaken) 'n reactie:

Het eerste dat HiJackThis melde was inderdaad wat je schreef qua 'hosts'...

(toen herinnerde ik mij dat bij de installatie van Photoshop CS5 ('n niet zo officiele versie, van 'n vriendin bekomen) dat ik de 'hosts' file moest vervangen door de 'hosts'-file geleverd in het downloadpakket van deze "kraak-versie" CS5

Ik heb deze 'hosts'-file manueel verwijdert.

Straks effe rebooten (zoals HiJackThis voorschrijft & nog es runnen.

Dan laat ik jullie 't rapportje weten...

Als m'n PCtje dan nog draait tenminste...

Maak je gebruik van draadloos internet, mocht dit zo zijn hoe zit het met de beveiliging ervan.

Download HijackThis.

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

---------- Post toegevoegd om 21:09 ---------- Vorige post was om 21:06 ----------

Bizarre zaak...kijk eens op je Telemeter om te bepalen welke dag(en) je een piekwaarde haalde in download ?...

> Enkel de 3 dagen dat ik m'n PC (aangekoppelt op 't net) z'n back-up liet draaien...

(maar m'n frankske (= 2,5 Eurocent) is gevallen toen ik het zinneke van HiJackThis las (& van Dasle)

> "For some reason your system denied writing to the Host file ...."

Da's hetgene ik gewijzigd heb bij de installatie van m'n (niet echt officiele) CS5 ...

Hosts-file manueel verwijdert & nu effe rebooten & zien wat het nadien geeft (als 't nog draait)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ergens 'n essentie te missen van jou uitleg...

HiJackThis laten draaien : OK

Kladblokvenster gaat open : OK

Ctrl A : er is nergens niks te selecteren (alle opmerkingen van HiJackThis zijn niet selecteerbaar & in het kladblok staat niks...)

Ctrl V : er is niks te kleven, gezien er niks gecopieerd is...

Wat mis ik qua tussenstap...?

Mvg, H.

Download HijackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.