Ga naar inhoud

Geluid loopt 2 seconden achter op video

Kurtt

Aanbevolen berichten

Als ik tv speel met Windows Media Player, dan loopt het geluid achter. TV signaal is verbonden met mijn computer via tv kabel. Vroeger had ik dit probleem nooit. Het probleem van achterlopen van het geluid is met alle zenders.

Ook het geluid bij videobestanden lijkt precies 1 seconde of meer achter te blijven. Moet ik dan K Lite Codec installeren? Het staat reeds lang geinstalleerd. Misschien eens terug verwijderen?

Wat raden jullie mij aan om het videoprobleem op te lossen?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt "Vroeger had ik dit nooit" , was dat dan op dezelfde pc?

Zo ja ga naar een herstelpunt van voor het probleem zich voordeed.

Misschien kun je zowel de Audio als Video drivers eens herinstalleren.(je kent de procedure wel he)

De codecs herinstalleren is ook een optie die het proberen waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kurtt,

hier tips die Microsoft geeft ivm jouw problemen, maar dan bij Vista en WMP 11.

Misschien toch eens de moeite om het lijstje te checken?...

Andere mogelijkheid (als voorgaande tips ivm codecs geen oplossing bieden) is VLC-mediaplayer, deze biedt wel een mogelijkheid om

de synchronisatie manueel aan te passen...info hier.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kurtt,

als een image van verleden maand het probleem heeft verholpen, dan heeft één en ander mogelijk te maken met een update die in die periode werd uitgevoerd?...

Loont misschien wel de moeite om je updates te checken / op te volgen.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het haperen is terug gekomen (het synchronisatieprobleem). Ik heb grafische drivers verwijderd, en opnieuw geinstalleerd (dus de nieuwste geinstalleerd). Afwachten of het dan is opgelost...

Bedankt voor de tips.

Bijkomende opmerkingen:

- toen ik het de-installatieprogramma draaide om de driver te verwijderen, sprong de resolutie naar 800x600. En ik probeerde terug een filmpje en het liep wel vlekkeloos af. (dus geen synchronisatieprobleem meer). Misschien heb ik dus een te hoge resolutie ingesteld

- het rare is dat het synchronisatieprobleem steeds is opgelost als ik de pc herstart, dus heb ik een synchronisatieprobleem, en ik herstart de pc dan loopt alles goed, maar als mijn pc een uur of twee aanstaat, treed het soms weer terug op. Herstart ik dan weer de pc, dan gaat het weer goed....

Heel raar.

Maar nu even afwachten wat het verwijderen en opnieuw installeren van de ATI Catalyst drivers zal geven (daarmee worden video en audio drivers geinstalleerd van mijn grafische kaart)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.