Ga naar inhoud

Verbindingsproblemen


Robo

Aanbevolen berichten

Staat in Windows 7 zo:

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Nu staat het netwerkdetectie uitgeschakeld. Maar moet deze eigenlijk ingeschakeld zijn?

Kan dit het probleem veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hij stond op kanaal 3 voor Telenet kwam. Gisteren zijn ze geweest en hij stelde vast dat er vanaf kanaal 9 problemen zouden zijn omwille van de omgeving. Heb hem dan op kanaal 6 moeten zetten. Indien het dan niet beter zou zijn overschakelen op kanaal 1. Vandaag vastgesteld dat op kanaal 6 probleem identiek was. Ben nu overgeschakeld op kanaal 1. Als het nu nog niet opgelost zou zijn dan moest ik terugbellen voor nieuwe afspraak. Volgens Telenet ligt het gewoon aan storing in de lucht. Maar voordien was er geen enkel probleem.

Bij de instellingen zag ik ook dat de WIFI standaard op 802.11bg stond en ik heb deze nu op 802.11bgn gezet omdat dat aanbevolen. Hopelijk geeft dit wat verbetering.

Ik vrees dat het gewoon niet opgelost gaat kunnen worden op deze manier. Eender welk kanaal het blijft gewoon hetzelfde. Heb het zelf terug op kanaal 6 gezet want op kanaal 1 valt het om de 5 minuten weg.

aangepast door Robo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Robo

Had je voordien ook Wifi en werkte dit toen wel goed !!

Heb je nog andere 'storende elementen' in huis.

Wifi Cams, Dect telefoon ,,,,

Kan je voor verdere test een UTp aansluiten op Pc/Laptop, daar een ping uitvoeren

Start - Uitvoeren - cmd

ping www.telenet.be -t -l 1000

laten draaien , verbreekt daar de verbinding dan ook.

Of echt speciefiek Wifi ....

Bg

VenimK

Edit , leesde nadien nog in je vorige post, daar werkte voordien alles goed.....

Kan je dit vorige apparaat terug aansluiten (Ap of Wifi Router)

als je dan verbindt via deze Ap/Router, en je verbinding valt dan niet meer weg ...

zou 't nog kunnen zijn dat je laptops/pc problemen hebben met de beveiliging WPA/PSK .

Dan als je dit kan, kiezen voor WEP beveiliging op de Wifi modem ..

aangepast door VenimK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Ping heeft de man van Telenet ook uitgevoerd. Hiermee kon hij geen fout detecteren.

Volgens hem had het iets te maken met storing in de lucht. Blijkbaar zaten alle buren op kanaal 6.

Het is raar dat voordien alles goed werkte. Voordien kreeg ik heel af en toe eens de melding dat de DNS niet reageerde (even resetten en was opgelost) maar dit was echt weinig.

De modem werkt blijkbaar correct dus hardware zal het vermoedelijk niet zijn.

Gisteren was het pas na 2u15min dat de verbinding wegviel. Wel ***** als je net online een spel aan het spelen bent.

Alle laptops werden ook al eens aangesloten via LAN met UTP-kabel. Telkens de speedtest van telenet gedaan en dit was normaal.

Aan de WPA/PSK beveiling zal het ook ni liggen. Heb een oudere en heel recente pc en ook PS3. Met de drie apparaten is het identiek.

Er moet toch iets met dat signaal zijn. Voordien was dit altijd perfect en nu is het uitstekend. Ik zit ook maar 2 meter van de modem met ingebouwde router vandaan.

Nog maar eens naar Telenet bellen zeker. De vorige zei dat als het nu nog was dat ze dan één en ander zouden vervangen.

aangepast door Robo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe modem werd geplaatst.

Ik heb verbinding maar de kwaliteit van het ontvangen signaal is niet perfect wat voordien (met externe router) wel was. Ik zit er anders maar vier meter vandaan. Ga ik wat verder wordt het signaal nog zwakker. Ik vrees dat alles hetzelfde is als voordien.

Voorlopig nog even afwachten.

Telenet gaat het wel opvolgen.

In mijn laptop met windows XP die vijf jaar oud is zit geen krachtige netwerkkaart. Dat zagen we aan het verschil van speedtest tussen mijn laptop en die van de man van Telenet. En mijn netbook van één jaar oud is het blijkbaar nog zwakker.

Misschien dat een nieuwe laptop met betere netwerkkaart een oplossing biedt?

Maar anderzijds valt de verbinding met Playstation ook weg en die staat slechts een halve meter van de modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.