Ga naar inhoud

flikkerend beeldscherm na installatie windows XP home edition

volbeat

Aanbevolen berichten

hallo

Zoals de titel het al vermeld zit ik met het probleem dat mijn beeldscherm flikkert.

Hiermee bedoel ik, het scherm valt om de 7 seconde ongeveer uit en bij bewegen of openen van de startbalk of iet dergelijk veel sneller. Ook is het 'vernieuwde' beeld niet helemaal zoals het moet zijn.

dit gebeurt vanaf het moment dat de computer op het opstartpunt komt waar er 'welkom' op het scherm komt op een blauwe achtergrond.

Ik had mijn pc opnieuw geformatteerd omdat ik zat met het 'xp home security 2011'virus en geen andere oplossing meer zag. Tijdens de installatie van windows xp begon het scherm te flikkeren toen er ongeveer nog 39 minuten installatie tijd nodig waren.

Ik heb dit probleem al enkele keren meegemaakt en heb dit elke keer kunnen oplossen, maar ik ben vergeten hoe dit moest.

Het probleem doet zich niet voor in veilige modus, en het is niet het beeldscherm omdat ik dit ook al vervangen heb.

misschien nog een beetje systeem informatie mocht dit nodig zijn

ik beschik over een AMD Athlon [tm] 64 processor 3500+

een kv2 lite moederbord

1GB ram geheugen

en een NVIDIA Geforce 4 MX 440 met AGP8x

Is er iemand die hier misschien raad voor heeft

Alvast bedankt

Volbeat

aangepast door volbeat
Link naar reactie
Delen op andere sites

geprobeerd en dan op deze fout gelopen

Foutbericht '1607:Unable to install InstallShield Scripting runtime' wanneer u software wilt installeren in Windows XP

dus zal ik eerst dit moeten oplossen. en dan hoopik dat het opgelost raakt met de driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de setup van de CD van het moederbord open wil doen krijg ik dus de foutmelding 1607 kan installshield scripting runtime niet installeren. Ik heb nu ook ontdekt dat ik de pc enkel in veilige modus kan opstarten. Bij gewoon opstarten valt de pc uit vlak voor het bureaublad erop komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles zat hier gegeven is doorgenomen maar geen van deze dingen heeft geholpen spijtig genoeg.

ik krijg gewoon geen dingen geinstalleerd.Ik moet eerst Microsoft .NET Framework 2.0a geinstalleerd krijgen. maar telkens als ik dit wil installeren krijg ik een foutmelding waardoor de installatie afsluit. ik heb nu absoluut geen idee wat ik hieraan kan doen.

Ik heb wel ontdekt dat wanneer ik mijn pc opstart in VGA modus dat deze dan wel 'redelijk'normaal werkt. enkel staan de kleuren ingestelt op 8-bit.

aangepast door volbeat
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de installer wil installeren die je net aanraden krijg ik een bericht dat er al een nieuwere versie van geinstalleerd is. maar wanneer ik framework wil installeren krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding

'geen toegang tot de windows installer service'

als ik nu wil gaan kijken in de map c // windows/ installer gaat dat niet omdat die map gewoonweg niet bestaat. ook niet tussen de verborgen mappen

aangepast door volbeat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen:

1. Meld u als beheerder aan op de computer.
  2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
  3. Typ cmd in het vak Openen en klik op OK.
  4. Typ msiexec.exe /unregister bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.
  5. Typ msiexec /regserver en druk op ENTER.
  6. Controleer of de account SYSTEM de toegangsmachtiging Volledig beheer heeft voor het onderdeel HKEY_CLASSES_ROOT in het Windows-register. In sommige gevallen moet u ook Administrator-accounts toevoegen. Ga hiervoor als volgt te werk:Waarschuwing Er kunnen zich ernstige problemen voordoen als u het register met de Register-editor of met een andere methode foutief wijzigt. Wellicht moet u door deze problemen het besturingssysteem opnieuw installeren. Microsoft kan niet garanderen dat deze problemen opgelost kunnen worden. Het wijzigen van het register is dan ook voor uw eigen risico.
    1. <LI type=a>Klik op
Start, klik op Uitvoeren, typ regedit in het vak Openen en klik op OK. <LI type=a>Klik op het volgende registeronderdeel: HKEY_CLASSES_ROOT
<LI type=a>Open het menu Bewerken en klik op Machtigingen. <LI type=a>Als SYSTEM niet in de lijst Namen van groepen of gebruikers voorkomt, klikt u op Toevoegen, controleert u of de naam van de lokale computer in het vak Op deze locatie staat, typt u system in het vak Geef de objectnamen op, klikt u op Namen controleren en klikt u ten slotte op OK. <LI type=a>Klik op SYSTEM in de lijst Namen van groepen of gebruikers en schakel het selectievakje Volledig beheer in onder Toestaan in het vak Machtigingen voor SYSTEM.
Klik op Toepassen, klik op OK en sluit de Register-editor.

[*]Start de computer opnieuw op. Als het probleem nog niet is opgelost, repareert u Windows XP. Klik voor meer informatie over het repareren van Windows XP op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base: 315341 (Install, reinstall, or uninstall Windows - Help & How-to - Microsoft Windows ) Een in-place upgrade (herinstallatie) van Windows XP uitvoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.