Ga naar inhoud

Printen en Scannen onder Windows 7 64-bit met hp photosmart C5180

saho

Aanbevolen berichten

Hallo

Sinds kort hebben wij een pc met daarop windows 7 64-bit home premium erop.

Daarvoor hadden wij een windows XP computer.

We hebben 2 printers. Namelijk de HP Photosmart C5180 en de HP PSC 1417.

Beide printers printen en scannen prima onder Windows XP.

Beide printers zouden (volgens de HP site) ook moeten werken onder Windows 7 64-bit. Maar helaas, niets is minder waar.

De C5180 print wel maar scant niet. Niet met de windows driver (windows Fax and Scan) en niet met de HP Solution Center. Hij stuurt wel aan, maar stopt dan ineens en geeft dan foutmelding (zie bijlage).

De PSC 1417 heb ik (om te proberen) ook aangesloten. Bij het detecteren door windows wordt alleen de scan-mogelijkheid herkend en ook later met het installeren van de hp-software 'ziet' hij hem niet. (op enig moment moet je de printer aansluiten en detecteert de pc de printer om verder te installeren. Deze detectie gebeurt dus niet). Maar het gekke is, dat terwijl de printer volgens Windows 'offline' is je wel kan scannen met windows Fax and Scan.

Ik heb op het HP forum ook al een bericht geplaatst maar geen antwoord gekregen.

Hoe kan ik dit oplossen? Heeft iemand een idee?

En voor het geval er geen oplossing is: welke printer scant en print WEL goed onder windows 7 64-bit ? Ik heb het echt nodig, mijn dochter is dyslectisch en moet daarom veel documenten van school ingescand hebben om voorgelezen te worden door sprinto.

Alvast bedankt.

post-25892-1417704371,4515_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi saho,

Bij de HP PSC 1417 word de HP software gewoon geïnstalleerd maar de printer word door de driver niet herkend en niet geïnstalleerd. Op het einde van de installatie krijg je dan een foutmelding?

Heb enkele weken terug een gelijkaardig probleem gehad met een HP PSC 1315.

Installeer de printer op de normale wijze en als je op het einde een foutmelding krijgt dat de printer niet geïnstalleerd is sluit dan gewoon het venster.

Verwijder verder niets van de HP software!!

Ga naar apparaatbeheer en kijk eens bij Beeldapparaten(camera's en scanners) word er een apparaat vermeld?

Mocht er een apparaat vermeld worden rechtsklik op het apparaat en kies voor

Stuurprogramma's bijwerken... in het venster wat hierop geopend word kies je voor Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken

Word de printer dan wel herkend en geïnstalleerd?

Mij lukte het om zo de HP PSC 1315 werkend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PSC 1417 doet het nu.

De C5180 niet. Deze scant nog steeds niet.

We redden ons nu wel met de 1417 maar liever had ik de C5180 want dat is een photosmart, betere kwaliteit en ook sneller.

Weten jullie daar een oplossing voor=

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de C5180 had ik die drivers (+ de volledige software van HP die ik eigenlijk niet wil) al geinstalleerd en de update via de eigenschappen geeft aan dat er geen betere zijn te vinden. Dus helaas dat gaat voor de C5180 niet op.

Nog andere ideeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.