Ga naar inhoud

Windows XP sluit erg traag af

Rud06

Aanbevolen berichten

ik heb het gedaan ,maar het probleem is niet verholpen.

als het blauwe scherm met; windows wordt afgesloten te voorschijn komt, blijft het zeker 2.5min. staan voordat de pc uitgaat.

Windows XP

als ik mij pc wil afsluiten, krijg ik het blauwe scherm met windows wordt afgesloten

en dat duurt zeker 2.min. voordat het afgeloten is.het opstarten duurt ook iets langer dan normaal. :dong:

pc is virus en spyware vrij. wie kan mij hiermee helpen?

alvast bedankt.

aangepast door Rud06
het probleem is niet verholpen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer volgende acties uit in een account met administrator rechten.

Ga naar start - uitvoeren, typ regedit en klik OK.

Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control en dubbelklik dan in het rechtervenster op WaitToKillServiceTimeout.

Normaal staat deze waarde op 20000, zet deze waarde op 5000 en klik OK.

Sluit de registereditor.

Programma's, processen of services die niet (onmiddellijk) reageren op het commando om te sluiten, worden nu na 5 seconden geforceerd afgesloten i.p.v. na 20 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het gedaan ,maar het probleem is niet verholpen.

als het blauwe scherm met; windows wordt afgesloten te voorschijn komt, blijft het zeker 2.5min. staan voordat de pc uitgaat.

Voer volgende acties uit in een account met administrator rechten.

Ga naar start - uitvoeren, typ regedit en klik OK.

Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control en dubbelklik dan in het rechtervenster op WaitToKillServiceTimeout.

Normaal staat deze waarde op 20000, zet deze waarde op 5000 en klik OK.

Sluit de registereditor.

Programma's, processen of services die niet (onmiddellijk) reageren op het commando om te sluiten, worden nu na 5 seconden geforceerd afgesloten i.p.v. na 20 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die staat al ingesteld op 0

heeft u een andere mogelijkheid? want het duurt zeker 3a4 min. voordat de pc uitgaan

Navigeer eens naar de volgende register sleutel.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

Welke waarde heeft ClearPageFileAtShutdown in het rechtervenster ?

Staat deze waarde op 0?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het dat er bepaalde software ervoor zorgt dat je systeem zo langzaam afsluit.

Ga eens naar Uitvoeren en typ daar msconfig en druk op enter, wat er allemaal geladen word als Windows start zie je op het tabblad Opstarten

Maak eventueel een screenshot en zet deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat maar drie (3) dingen bij Opstarten en dat zijn;

APVXDWIN ''C:\programFiles\Pan...........HLM\softWare\microsoft\WINDOWS\CurrentVer...

Inicio ''C:\programFiles\Pan....HLM\softWARE\microsoft\WINDOWS\CurrentVer.........

msnmsgr ''C:\programFiles\WIN.....HKCU\softWARE\microsoft\WINDOWS\CurrentVer.........

Dan is het dat er bepaalde software ervoor zorgt dat je systeem zo langzaam afsluit.

Ga eens naar Uitvoeren en typ daar msconfig en druk op enter, wat er allemaal geladen word als Windows start zie je op het tabblad Opstarten

Maak eventueel een screenshot en zet deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.