Ga naar inhoud

DVD-drive leest enkel geen GEBRANDE DVD's! Hoe kan dat?

LinB

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een nieuwe brander geinstalleerd in m'n computer, aangezien de vorige niets meer las! Waarschijnlijk kapot, na alle updates enz al te hebben geprobeerd.

Goed, van iemand een brander gekregen, had er nog een liggen thuis.

Deze werkt verder prima, leest dvd's, lege dvd's, cd's.... maar op het moment dat ik een dvd gebrand heb met DVDflick leest hij de gebrande dvd's niet meer!! Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen? Heb het stuurprogramma al geprobeerd up te daten, maar dit is niet nodig geeft hij aan, omdat hij al de huidige versie bevat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hebt je de gebrande dvd afgesloten bij branden?

Het hele proces wordt automatisch doorlopen door DVDflick, volgens mij ook het sluiten ervan. Hij noemt de laatste stap namelijk: finalizing.

Ik heb het ook bij dvd's die ik via iemand anders heb, gebrande dvd's ook.

---------- Post toegevoegd om 18:24 ---------- Vorige post was om 18:19 ----------

Kan je Pc de dvd niet lezen?

Kan de Dvd-speler hem wel lezen?

In welk formaat brand je de DVD?

Heb je misschien geen juiste codec op je pc om de film af te spelen?

Handleiding dvdflick

Hoe zit het met andere cd's/dvd's zoals muziek, software, kunnen die wel gelezen worden?

M'n DVD speler kan de dvds WEL lezen.

En het programma DVDflick zet de avi-bestanden om naar dvdvideo bestanden (encoding) volgens mij.

Of vanuit Divx naar DVDvideo bestanden.

En hoe weet ik of ik de juiste codec heb op m'n pc?

In ieder geval wil ik de desbetreffende dvd kopieren, maar als ik in het scherm 'mijn computer' op de schijf klik, zegt ie dat ie leeg is.

Tevens de programma's Nero en DVDshrink kunnen geen disc vinden in de lade!

aangepast door LinB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de links Clarkie.

Ik heb het probleem proberen op te lossen met FixIt van Microsoft, maar het probleem is niet opgelost!

Het gekke is gewoon dat mijn drive WEL LEGE dvd's leest, ook originele DVD's, behalve als ik de desbetreffende DVD gebrand heb met een film oid, als data dvd of als dvd-video met Nero, dan leest mijn dvd drive de dvd niet! OF hij pakt 'm helemaal niet/loopt vast OF hij zegt dat er een LEGE dvd in de drive zit! Terwijl mijn DVDspeler 'm wel leest. Hoe kan dit??

En belangrijker nog: wat kan ik eraan doen?

Komt dit door de dvdbrander? Kan die gebrande dvds gewoon niet lezen?

Heb al 'n update geprobeerd voor de dvdbrander - probleem niet opgelost

Heb ook al geprobeerd de drive te verwijderen uit apparaatbeheer, vervolgens de computer opnieuw op te starten, staat hij er weer bij - probleem niet opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dvd-speler die wel die dvd kan lezen, bedoel je daar een dvd-rom in je PC?

Of een dvd- speler die aan je TV is gekoppeld?

heb je de k-lite codec op je pc staan?

Anders installeer die eens.

Ik bedoelde een dvd-speler die aan m'n TV is gekoppeld. Zowel een boven als beneden.

Tevens heb ik mijn AVI Codec Pack gedeinstalleerd en het K-Lite Codec Pack geinstalleerd.

Probleem doet zich nog steeds voor...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.