Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

Ik heb een probleem met een bericht in mijn postvak in van "Outlook Express"

Ik kan het niet openen, ik kan het ook niet verwijderen, kortom ik kan er niets mee doen.

Het bericht staat onderaaan in mijn postvak ik, maar als ik alle bovenstaande berichten heb verwijderd ( dat zonder problemen) , kom ik automatisch weer op dit bericht te staan, en zodra ik op het bericht sta, blokkeert outlook express. En moet ik opnieuw opstarten.

Het gaat over een bericht met een bijlage en het komt wel van een betrouwbare persoon uit mijn adresboek.

Hoe krijg ik dit bericht uit mijn postvak in?

dank

Geplaatst:

Probeer het eens in Veilige modus.

PC opstarten en tokkelen op de F8 toets tot je in een opstartmenu terecht komt.

Daar kies je voor Veilige modus met netwerkondersteuning.

Probeer nu eens dat bericht te verwijderen.

Geplaatst: (aangepast)

Probeer dit eerst:

"Het kan zijn dat het bericht "beschadigd" is. Als je toch alle mail al verwijderd hebt dan kan je radicaal bezig.

Sluit Outlook Express af, zoek via Windows Verkenner (Windows Vlaggetje + E) naar de bestanden *.dbx, wannneer deze gevonden zijn dan kan je "Postvak In.dbx verwijderen.

Wanneer je vervolgens OE weer opnieuw opstart zal er een nieuwe Postvak In gemaakt worden.

Daarmee moet het probleem verholpen zijn.

Als dat niet werkt, kan je dit proberen:
Heb je al eens geprobeerd om Verwijderde items.dbx manueel te verwijderen?

Je moet eerst zorgen dat de verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn.

Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Dan Toepassen en OK.

Dan maak je een backup van de map Outlook Express,voor het geval er iets zou kunnen misgaan.

Als het goed is vindt je die hier.

C:\Documents and Settings\Naam of Admin\Local Settings\Application Data\Identities\{Lange cijferreeks................}\Microsoft\Outlook Express.

Verwijder via de Verkenner het bestand "Verwijderde items.dbx" uit de map Outlook Express.

Start Outlook Express nu op (nu wordt de map Verwijderde items automatisch weer opnieuw aangemaakt) klik Verwijderde items aan en sluit nu weer af.

Controleer op het bestand "Verwijderde items.dbx" weer in de map Outlook Express staat.

Post ook eens voor de zekerheid een logje zodat we virussen (van de bijlage??) kunnen uitsluiten.
Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Draai ook eens CCleaner zodat eventuele cache van Outlook wordt geledigd.
Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Virusscanner

"Het kan aan je virusscanner liggen. Verwijder deze en na herstart nog eens proberen.

Dan kan je daarna de nieuwste versie van je virusscanner downloaden.

bijv: AVG, avast, security essentials, ...

Ook kan outlook express 'slechts' tot 2 GB aan berichten bewaren.

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

Hallo,

blijkbaar heb je dan ook niet de mogelijkheid om om dat bericht door te sturen naar een gmail of hotmailaccount ?...

Ruim ook eens je mails op...postvakIN, verzonden, verwijderde...

Het is niet de bedoeling dat je daar honderden of meer mails in hebt...

Ik ontvang dagelijks ruim 100 mails, maar in mijn mailprogramma dat ik in Windows gebruik zitten er in totaliteit geen 30 in.

Grtjs.

Geplaatst:

hallo

al mijn mappen zijn regelmatig opgekuisd, zowel postvak in, en verzonden en verwijderde berichten.

maar dit ene berichgt krijg ik niet verwijderd, niet verplaatst, als ik erop sta, blokkeert gewoon alles

mvg

---------- Post toegevoegd om 15:54 ---------- Vorige post was om 15:51 ----------

Hallo

niets lukt, blijkbaar is er iets verkeerd met mijn pc; want nu kan ik ook andere berichten niet meer verwijdere

Toch bedankt voor de gegeven oplossingen

Geplaatst:

hallo

Ik heb nog eens geprobeerd via verkenner, om dan mijn postvak in.dbx te verwijderen en nu is het gelukt.

Het bericht is voorgoed verdwenen en outlook werkt weer (voorlopig toch) perfekt

bedankt hoor.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.