Ga naar inhoud

Dual boot windows 7 home premium met windows 7 ultimate

Aanbevolen berichten

Ik heb dus 80 Gb kunnen vrijmaken op die externe harde schijf en met Macrium heb ik een image gemaakt van mijn C-schijf. Met een usb stick van 1gb heb ik ook een linux rescue usb gemaakt zodat ik bij hoge nood het image kan terugzetten zonder in windows te booten.

Kan ik nu met een gerust geweten aan de installatie beginnen?:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

heb je de bootable usb-stick gemaakt zoals beschreven in deze handleiding ?...

Ook nog extra alle contactpersonen, bladwijzers, documenten, foto's gecopiëerd naar je externe HDD ?...

Grtjs.

Inderdaad, het is die handleiding die ik gevolgd heb en de stick werkt (tijdens opnieuw opstarten geprobeerd). Bladwijzers en contactpersonen staan niet op deze laptop en voor de rest heb ik van alles een backup staan op de 2e partitie én op de externe hdd.

We zijn op alles voorbereid nu. Vanmiddag ga ik het installeren.

Bedankt

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ik nog die schijven ga maken met AI recovery burner. Want ik heb geen dvd's meer over. Moest het nu nog mogelijk zijn om iso's te maken en die ergens anders te bewaren...

De herstel opties zijn toch al redelijk volgens mij. Ik heb een kopie van een retail dvd van windows 7 home premium gekregen van een maat, dan een rescue dvd gemaakt op mijn deze laptop en dan nog een image van de C-schijf.

Volgens mij is deze laptop nog hersteld geweest met een retail dvd van windows 7 want ik moest nog al mijn asus drivers installeren na de herstelling en de oem sleutel ingeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet heb ik de dual boot geinstalleerd en hij werkt:party:

Ik heb nu nog één vraagje.

Er staat nu dus twee keer windows 7 en ik weet wel dat de 1e de ultimate versie is en de tweede de originele, maar met easyBCD kan ik dat aanpassen tot: -Windows 7 (werk), -windows 7 (thuis).

Nu ben ik niet zeker op welke installatie ik easyBCD moet installeren. Op de originele of op de tweede of is het gelijk. Ook voor als ik die dual boot eens wil verwijderen ooit dat ik niet in de problemen raak.

Bedankt alvast

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die sites was ik ook al eens langsgeweest.

Ik heb het dan maar op de tweede windows 7 geïnstalleerd en het werkt perfect.

Na 5 seconden start hij door naar windows 7 school en werk en als je rap genoeg bent gaat hij naar windows 7 thuis.

Ik denk dat we deze topic als opgelost kunnen markeren:-)

Bedankt nogmaals

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.