Ga naar inhoud

virus clean this + blauw scherm

Aanbevolen berichten

hallo

ben hier nieuw maar na lang zoeken dacht ik eens hier te proberen mijn probleem op te lossen

Heb een probleem met mijn laptop, in gewone toestand heb ik een blauw scherm dat tevoorschijn komt en in de veilige modus krijg ik een scherm met "clean this"

volgens mij nepvirussen of oplichters

probleem is hoe krijg ik dat weg ik kan momenteel niets meer met mijn laptop , een nieuwe kopen is ook géén optie want al mijn bestanden en brieven zijn opgeslagen en kan die dus niet openen

het is een laptop met vista AMD TURION 64X2 van packard bell

wie kan dit oplossen en mij uitleg geven echt stap voor stap want ben daar niet zo goed in

alvast mijn dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je werken in veilige modus?

Indien ja voer dan om te beginnen onderstaande uit in veilige modus.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Jean Piere

met mijn dank voor uw reaktie, doch denk dat ik het anders zal moeten doen, ik zal nog eens alles op een rij zetten

ter verduidelijking ik zend dit bericht van op mijn vaste pc

Ik heb dus een laptop van packard bell,AMD Turion 64X2 nvdia Atheros met windows vista

In antwoord op uw oplossing

Ik kan dus niet in veilige modus of andere werken, in veilige modus na het invoeren van mijn wachtwoord krijg ik direkt het scherm met vermelding "clean this" en krijg dat langs géén kanten weg. Als het dan toch soms lukt krijg ik weer een blauw scherm met vermelding fout 0000 enz.

Ik ben echt ten einde raad daar ik op mijn laptop brieven en dergelijke heb staan die ik dus niet meer openkrijg, sommige kan ik terugvinden via deze vaste pc via mijn hotmail ontvangsten of verzendingen die ik gelukkig niet had gewist.

kan je mij alsnog helpen maar zoals reeds eerder gevraagd stap by stap want ik ken er niet veel van

indien het niet zou lukken moet ik hem misschien binnenbrengen maar wat is daar de kostprijs van in zo'n winkel want ik veronderstel dat die mensen met kennis van zaken dat er heel gewoon afkrijgen, ik heb al sommen gehoord van sommigen om van te duizelen, weet jij dan soms eerlijke adressen of winkels

alvast mijn dank

luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met onderstaande procedure start je op van een CD en gebruik je windows niet en het virus kan dus ook niets blokkeren.

Voer onderstaande uit en kijk of je dan weer normaal (of in veilige modus) kan opstarten

Download het Avira AntiVir Rescue System (via een niet besmette PC) en sla dit op je bureaublad op.

• Stop een lege CD/DVD in je computer.
  • Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.
  • Selecteer het station waar de lege CD/DVD in zit.
  • Klik op de knop Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op die lege CD/DVD te branden.

Voer deze stappen uit op de geïnfecteerde pc:

• Stop de CD/DVD, met daarop het Avira AntiVir Rescue System, in je geïnfecteerde PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op de toets 1 om je computer vanaf de CD/DVD op te starten.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal automatisch worden geopend.
  • Klik linksonder op de Engelse vlag als je alles in het Duits ziet. Zo wordt de taal Engels.
  • Klik links op de knop Configuration.
  • Zorg ervoor dat Scan all files onder Scan Mode is geselecteerd.
  • Zorg ervoor dat Try to repair infected files en Rename files, if the cannot be removed? onder Action at malware discovery is geselecteerd.
  • Klik links op de knop Virus Scanner en klik vervolgens op Start Scanner.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal je computer nu gaan scannen. De scan kan veel tijd in beslag nemen.
  • Haal de CD/DVD uit je computer als het scannen klaar is en start je computer daarna opnieuw op.

Avira Rescue CD Handhleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

alvast mijn oprechte dank voor jullie hulp, ik ga dat nu eens proberen en laat u iets weten

groetjes luc

h

Met onderstaande procedure start je op van een CD en gebruik je windows niet en het virus kan dus ook niets blokkeren.

Voer onderstaande uit en kijk of je dan weer normaal (of in veilige modus) kan opstarten

Download het Avira AntiVir Rescue System (via een niet besmette PC) en sla dit op je bureaublad op.

• Stop een lege CD/DVD in je computer.
  • Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.
  • Selecteer het station waar de lege CD/DVD in zit.
  • Klik op de knop Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op die lege CD/DVD te branden.

Voer deze stappen uit op de geïnfecteerde pc:

• Stop de CD/DVD, met daarop het Avira AntiVir Rescue System, in je geïnfecteerde PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op de toets 1 om je computer vanaf de CD/DVD op te starten.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal automatisch worden geopend.
  • Klik linksonder op de Engelse vlag als je alles in het Duits ziet. Zo wordt de taal Engels.
  • Klik links op de knop Configuration.
  • Zorg ervoor dat Scan all files onder Scan Mode is geselecteerd.
  • Zorg ervoor dat Try to repair infected files en Rename files, if the cannot be removed? onder Action at malware discovery is geselecteerd.
  • Klik links op de knop Virus Scanner en klik vervolgens op Start Scanner.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal je computer nu gaan scannen. De scan kan veel tijd in beslag nemen.
  • Haal de CD/DVD uit je computer als het scannen klaar is en start je computer daarna opnieuw op.

Avira Rescue CD Handhleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo kweezie wabbit

met heel veel dank voor uw hulp

heb dus gedaan zoals je zei cd gebrand met avira antivir rescue op niet geinfecteerde pc en dan cd in geinfecteerde draadloze laptop gestoken en uw procedure gestart. Het scannen duurde heel lang

resultaat

Voordien kon ik helemaal niet meer werken met laptop

ik kan dus nu na het scannen, met mijn laptop terug in veilige modus starten en werken in veilige modus met netwerkmogelijkheden,

de nepvirus "clean this is er af," maar in de standaardmodus kan ik niet werken want het blauw scherm is er nog steeds en dan is alles weg

ik ben al blij dat ik terug in veilge modus kan werken omdat op mijn laptop meer gegevens staan dan op mijn vaste pc

het probleem is dat ik niet kan printen

Wat raad u aan, nog eens de gebrande cd proberen op mijn laptop en scannen of is er nog een andere manier voor dat blauw scherm weg te krijgen

alvast nogmaals aan allen die me willen helpen

groetjes ramp

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo kweezie

ik kan nu zoals eerder gezegd terug werken op mijn laptop in veilige modus maar als ik de hijack this wil downloaden krijg ik de melding dat dit niet gaat in veilige modus, dus nu de vraag wat kan ik nog doen.Dit bericht is dus ook verzonden in veilige modus vanop mijn laptop.

zoals je weet heb ik ook nog een vaste pc waar we het vorige probleem mee hebben opgelost m,a,w cd branden op niet geinfecteerde pc en dan in laptop en zo was Clean This eraf maar in gewonen modus dus hier op mijn laptop nog altijd even blauw scherm en alles weg

hopelijk kan je mij nog helpen

groetjs ramp luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan Hijackthis ook downloaden naar een usb stick met een andere pc.

Neem in dat geval de executable en niet de installer.

Deze kan je dan uitvoeren vanaf de stick zonder installeren.

Het logje wordt dan ook automatisch op de stick gezet zodat je eventueel met de stick vanaf een goede pc het logje in een volgend bericht kan plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.