Ga naar inhoud

lokaal station C:= 20 gig. nog maar1 gig over?!?!?


kloekloek

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In bericht 1 heb ik gekopieerd vanaf mijn pc:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect

toen kreeg ik het advies, zie bericht 7, om die link uit te voeren.

Nadat ik dit had gedaan stond er bij mijn bootini het volgende:

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Media Center Edition" /noexecute=optin /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XPProfessional"

Die onderste moet denk ik gewoon weer verdwijnen, deze is ontstaan nadat ik de link uit bericht 7 uitgevoer had!!

Wat er is........

Mijn pc is traag en heb bijna geen ruimte meer op de C-schijf..... Als ik die j- schijf kan verwijderen en deze ruimte naar C kan brengen is het misschien opgelost!!

Alleen heel af en toe loopt de pc vast...... of een zwart scherm met witte letters of een blauw scherm....

dit is er eingelijk aan de hand. Hij doet het verders wel maar niet helemaal naar behoren!

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je inderdaad de lijn multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XPProfessional" zonder problemen verwijderen.

In deze discussie werd ook de vraag gesteld naar het vergroten van de C schijf (partitie).

In jouw geval zal de J schijf verwijderd worden in plaats van de D verkleind maar verder is alles hetzelfde.

Selecteer de J schijf en kies voor Delete partition.

Selecteer nu de C partitie en kies voor "move/resize partition".

Je ziet nu aan de rechterkant van de schuifbalk een grijze zone.

Sleep de rechterkant van de C partitie helemaal naar rechts en klik "OK"

Je ziet nu 2 lijnen bij "operations pending".

Tot hiertoe is er nog niets gewijzigd aan je partities en kan je nog alles annuleren met "undo" en herbeginnen.

Als je zeker bent van de wijzigingen, klik je op "apply" en bevestig met "yes".

Waarschijnlijk ga je nu een foutmelding krijgen omdat de partities in gebruik zijn.

Kies dan voor de optie "restart now".

Partition wizard zal je systeem afsluiten en herstarten en bij het herstarten de wijzigingen aan de partities uitvoeren. Belangrijk is dat je de pc NIET afsluit zolang Partition Wizard bezig is. Wees geduldig want het kan even duren maar je kan de vorderingen volgen op het scherm.

Na het uitvoeren van de wijzigingen zal Partition Wizard je systeem opnieuw herstarten. Na deze herstart zijn je partities aangepast.

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wissen, wissen en nog eens wissen.

Dit wil niet zeggen dat je jou c: \ schijf moet formatteren zeker niet

maar alles wat je in de loop van tijd hebt verwijderd staat nog steeds op die schijf alleen zie je het niet maar langzamerhand komt deze dicht te slippen. Om mijn harde schijven eens op te kuisen wil zeggen alles wat ik verwijderd heb definitief verwijderen gebruik ik “AVG PC tuneup” je kunt dit van internet halen en als proefversie een tijdje gebruiker

Eenmaal geïnstalleerd open het en ga naar geavanceerde instellingen en bij privacy klik je op schijven wissen GEEN van jou programs of documenten foto’s of wat dan ook op jou pc zal verwijderd worden maar alles wat je verwijderd heb in het verleden zal definitief verwijderd worden, je zal zien jou harde schijf is weer in orde en je 20 GB is terug

tot slot zeker bestaat er nog iets anders hiervoor

Doe maar, schrik niet dit kan een hele tijd duren en da kan lang duren

aangepast door dwguido
Link naar reactie
Delen op andere sites

@dwguido,

Ik denk dat je toch het een en ander door elkaar haalt.

Verwijderde bestanden nemen geen plaats meer in op je schijf.

Het is zo dat van bestanden die verwijderd worden enkel de verwijzing naar het bestand weg valt.

Dan kan nadien andere data over dat bestand heengeschreven worden.

Maar bij het gewoon verwijderen komt de ruimte ook direct vrij, enkel kan zolang het bestand niet overschreven is het bestand terug opgevist worden zoals met recuva.

Die software die jij aanhaalt overschrijft het verwijderde bestand zodat het niet meer terug te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dwguido,

Ik denk dat je toch het een en ander door elkaar haalt.

Verwijderde bestanden nemen geen plaats meer in op je schijf.

Het is zo dat van bestanden die verwijderd worden enkel de verwijzing naar het bestand weg valt.

Dan kan nadien andere data over dat bestand heengeschreven worden.

Maar bij het gewoon verwijderen komt de ruimte ook direct vrij, enkel kan zolang het bestand niet overschreven is het bestand terug opgevist worden zoals met recuva.

Die software die jij aanhaalt overschrijft het verwijderde bestand zodat het niet meer terug te vinden is.

---------- Post toegevoegd om 17:40 ---------- Vorige post was om 17:31 ----------

Hi clarkie

Het kan zijn dat je gelijk heb, maar blijf wel bij mijn stelling.

Verwijderde bestanden nemen wel plaats in op je schijf tot deze overschreven zijn, alleen zie je het niet.

Zo lees ik dat pc al tamelijk wat jaartjes heeft en er nog maar 14% van zijn c schijf vrij is maar er praktisch niets op staat.( bijlage schijfbeheer van kloekloek ). Dit heb ik meegemaakt op externe schijf van 500 die in 2 gedeeld was, op bepaald moment had ik ongeveer 15 Gb over van 250 daar ik die veelvuldig gebruik voor opslag & nadien verwijderen schrok ik nogal zeker omdat er niet veel op stond toen, en soms komen er tamelijk zware mappen op die nadien verwijderd worden

AVG tuneup gebruikt en daar had ik weer+- 200 Gb terug bij

Bij schijven wissen met tuneup wordt er niks overschreven maar wordt alles gewist alsof je er met een magneet zou over gaan, dit bij wijze van spreken.

Misschien ben je het niet eens met me, maar ik blijf erbij dat probleem hiermede opgelost zal zijn,

In de veronderstelling dat indeling C schijf nog helemaal intact is

MVG: dwguido

aangepast door dwguido
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige partitie waar veel schijfruimte gebruikt is, is de C schijf (die trouwens maar 19GB groot is), die waar de windows op staat.

Daar speelt de installatie van de windows zelf, de geïnstalleerde software, herstelpunten, misschien gemaakte backups door windows, de temp map enz.... ook een zeer grootte rol in.

Waar worden de eigen bestanden (documenten, muziek enz...) opgeslaan?

Andere schijven (partities) zijn nagenoeg leeg!!!

Dus zo veel GB heeft kloekloek niet nodig, ook hoeft er eigenlijk niet veel verwijderd want er staat dus niet veel op!

De C eventueel vergroten en alle persoonlijke bestanden, backup.... op een tweede partitie.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kloekloek ,

Begin eerst met het verwijderen van de ballast dat Windows telkens verzamelt.

Download CCleaner Slim en installeer het.Start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op Cleaner.

Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen..

Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.

Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.

Sluit hierna CCleaner terug af maar doe bovenstaande procedure op een regelmatige basis. (Bijvoorbeeld 1x per week)

Een systeempartitie (C:) voor Windows XP maak je best iets van een 30GB dan heb je deze problemen niet meer.

Succes,

Joke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.