Ga naar inhoud

Netwerkje

Gast niels

Aanbevolen berichten

Hallo,

Even een vraagje: ik wil een PC met XP verbinden met een laptop met Vista. We hebben draadloos internet met een Thompson Speedtouch modem. Is het mogelijk dit modem te gebruiken voor de verbinding tussen de twee computers of moet ik er nog een ander apparaat tussen zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je draadloos internet hebt met je router, dan kan je normaal gewoon mappen delen en dan kan je dus gewoon bestanden uitwisselen tussen alle pc's die verbonden zijn.

Ook voor games, kan je die dan spelen in netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

instellingen van de firewalls op alle pc nakijken. (het kan zijn dat ze al goed staan, maar check toch effe na)

als volgt voor xp: start-->configuratiescherm-->beveiligingscentrum-->windows firewall daar onderaan achter 'beveilingsinstellingen beheren in--> dan klik je daar bovenaan op het tab uitzonderingen--> in die lijst zoek je dan naar bestands- en printerdeling. Dat moet aangevinkt staan op elke pc/laptop in netwerk.

In vista is dat ongeveer hetzelfde. De exacte stappen kan ik je nu niet meedelen vanop men xp laptop :)

en dan moet je gewoon op een van je pc's met je rechtmuisknop op een map klikken, daar eigenschappen kiezen en dan bovenaan op het tab 'delen' klikken. Daar in het midden wat aanvinken, dat wijst zichzelf wel een beetje uit.

Dan kan je vanop een andere pc naar je 'netwerklocaties' gaan. Dit vind je meestal terug in je start menu. Als je dat opend, zou je normaal de gedeelde map moeten kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.