Ga naar inhoud

Windows 7 x64 Raid 0

Firebolt

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met het installeren van windows 7 x64 bit op raid 0.

Ik kom tot het installatiescherm van Windows waar een driver geladen kan worden.

Ik laad hier de driver die ik gedownload heb van de gigabyte website maar deze kan niet geïnstalleerd worden omdat het certificaat niet geschikt is.

De volgende setup gebruik ik:

Moederbord: Gigabyte GA-890FXA-UD5 (rev 2.1) bios versie F6;

Harddisks: 2x Western Digital 2TB SATA300 64MB, WD20EARS;

Chipset: SB850 SATA3 poort 1 en 2;

RAID Driver versie: 3.2.1540.75.

Ik heb in de bios de juiste Sata aansluitingen op RAID gezet. Vervolgens heb ik de 2 harddisks toegevoegd aan een raid array zoals in de handleiding is beschreven. Tijdens het opstarten na het laden van de BIOS zie ik ook netjes de raid schijf. Echter tijdens het installeren van windows laat hij de harddisk niet zien. Volgens verschillende fora zou je dan de driver moeten laden en zou het moeten werken. Echter bij dit punt zegt hij dat de driver niet het juiste certificaat heeft.

Hopelijk hebben jullie oplossingen/tips, want ik kom er niet uit sad2.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van de CD-ROM heb ik gebruikt, niet geholpen.

Ik heb nu een windows 7 x64 DVD-ROM gebrand.

Nu kan ik met de RAID driver van de AMD/ATI website eindelijk de partitie aanmaken.

Echter nu krijg ik na het installeren van de updates een melding dat de installatie niet gelukt is en start de pc na op volgende te klikken opnieuw op.

*Probleem van het certificaat zat hem in de 32/64bit DVD die ik gebruikte*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Firebolt

Als je kan check je BIOS instellingen even na hoe deze 'schijven' staan ingesteld.

Normaliter zou er een optie moeten zijn, van IDE of AHCI.

Bg VenimK

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sata poorten waar de schijven op aangesloten zijn staan ingesteld als RAID.

Ik heb daar ook nog de optie IDE (Dat is gewoon standaard) en AHCI.

Echter wat AHCI is durf ik niet te zeggen.

Dat Windows de raid schijf niet zag lag aan de Windows 32/64bit dvd. Heb nu alleen een Windows 64bit dvd en die werkt "prima". (Windows 7 Ultimate Pliek v3.0)

Ik kan tenminste nu op de aangemaakte raid0 partitie installeren.

Heb dit ondertussen meerdere malen gedaan.

Soms loopt hij bij het voltooien van de Windows installatie vast en soms ook na het installeren bij het opstarten. Krijg dan de melding dat Windows niet geladen kan worden en ik Windows moet proberen te herstellen.

Ik heb het idee dat dit komt omdat Windows niet met een schijf van 4TB overweg kan tijdens opstarten/installeren.

Is het misschien ook mogelijk om Windows op een 3e schijf op een niet raid sata poort te installeren en dan toch de sata raid0 ernaast te gebruiken?

Bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.