Ga naar inhoud

Schone instalatie xp op nieuwe HD wil niet.

theodoor

Aanbevolen berichten

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oke maar deorginele driver wil xp niet accepteren hij zegt dat de driver van hem beter zijn.

Ja vanuit Windows zelf kun je deze melding krijgen maar bij een nieuwe installatie van Windows XP niet.

Download deze driver= link > Sata/Raid win_xp.rar en pak de driver uit.

Je ziet de volgende bestanden in de uitgepakte map

post-24526-1417704382,8581_thumb.pngKopieer deze bestanden naar een diskette.

Tijdens de installatie van Windows XP als er gevraagd word of je SCSI of RAID drivers wilt toevoegen druk je op F6 en later in de setup word er gevraagd de diskette in station A te steken. Volg verder de aanwijzingen op het scherm.

Als dit doorlopen is en na accepteren van de gebruikersovereen komst gaat Windows op zoek naar eventuele eerdere installatie van Windows.

Lukt dit zover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vanuit Windows zelf kun je deze melding krijgen maar bij een nieuwe installatie van Windows XP niet.

Download deze driver= link > Sata/Raid win_xp.rar en pak de driver uit.

Je ziet de volgende bestanden in de uitgepakte map

[ATTACH=CONFIG]10305[/ATTACH]Kopieer deze bestanden naar een diskette.

Tijdens de installatie van Windows XP als er gevraagd word of je SCSI of RAID drivers wilt toevoegen druk je op F6 en later in de setup word er gevraagd de diskette in station A te steken. Volg verder de aanwijzingen op het scherm.

Als dit doorlopen is en na accepteren van de gebruikersovereen komst gaat Windows op zoek naar eventuele eerdere installatie van Windows.

Lukt dit zover?

Hallo ja dit lukt zover ik heb het zelfs voor elkaar dat er een gedeelte windows xp geladen werd maar bij de eerst volgende reboot kreeg ik een blauw veld met winddows is afgesloten wegens gevaar voor schade enz is dit de eerste keer dat u dit schrem ziet dan loskoppen van de schijf en chkdsk doen enz.

Ik hed het ook al een keer voor elkaar met hirens maar toen kwam de melding hall.dll niet aan wezig, maar ik had toen het idee dat windows er niet goed op stond. bij het hall gebeuren heb ik gedaan wat op jou site stond maar in de dos mode gaf hij telkens aan dat het geen goed commando was.

maar nu bij het opstarten van xp krijg ik een blauw scherm. we zijn toch alweer wat verder.

Ik vind het toch raar als ik via hirens mini xp op mijn computer klik staat hij daar healthy en wel. nu via dos kan ik ook op de c: schijf komen maar een normale instalatie wil niet.

Toch dank ik je weer voor al je moeite en gedult die je voor mij hebt.

De driver die je stuurde had ik al en xp geeft aan bij F6 dat hij betere heeft dus instaleerd hij deze niet. het zijn de orginele van ASUS

Groet Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

De driver die je stuurde had ik al en xp geeft aan bij F6 dat hij betere heeft dus instaleerd hij deze niet. het zijn de orginele van ASUS
Dan moet het toch mogelijk zijn Windows te installeren zonder gebruik te maken van de drivers op een diskette daar Windows recentere drivers ter beschikking heeft.

Had je problemen met je pc voor dat je een nieuwe harddisk wilde installeren.

Zoja wat waren de problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet het toch mogelijk zijn Windows te installeren zonder gebruik te maken van de drivers op een diskette daar Windows recentere drivers ter beschikking heeft.

Had je problemen met je pc voor dat je een nieuwe harddisk wilde installeren.

Zoja wat waren de problemen?

De computer had opeens een foutmelding van het blauwe scherm dat windows moest afgesloten worden om schade te voorkomen.

Er wasgeen reparatie mogelijk en de harde schij fwerd niet meer herkend dus kocht ik een nieuwe, waarschijnlijk nu gezien overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de Windows XP cd al eens eerder gebruikt om je pc te installeren, of zitten er misschien krassen of andere beschadigingen op de cd?

Heb je de mogelijkheid om eens een andere sata kabel te proberen?

Hallo Dasle, ik heb de sata kabel al eens vervangen en ik heb div xp cd roms geprobeert ik heb nu een orginele cd rom en ga dat eens proberen,Ik laat het je weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke de instal geprobeert met orginele cd-rom van xp.

gisteren de computer uit gezet en ook de stroom er af hij wou niet aan getest met een anderenvoeding maar dat was het niet, met een trukje toch aan en als eerste melding nog voor dat ik wat kon doen was ( grrrr vergeten) ik moest een keuze maken tussen F1 of F2 voor herstel oke gedaan en wat denk je C schijf weer weg. xp kon geen schijf vinden. Zou het aan de bios kunnen liggen, ik heb eens geprobeert de bios een nieuw versie te geven maar het moet via dos en met de uitleg van ASUS doet hij het niet.

Ik ben echt einde raad.

Ik denk dat het einde verhaal is voor de computer of er moet nog iemand met een oplossing komen.

bedankt zo ver voor alle hulp en geduld .

Groet Theodoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.