Ga naar inhoud

Schone instalatie xp op nieuwe HD wil niet.

theodoor

Aanbevolen berichten

Hallo Dasle, ik heb de sata kabel al eens vervangen en ik heb div xp cd roms geprobeert ik heb nu een orginele cd rom en ga dat eens proberen,Ik laat het je weten.

Ik vermoed dat je omdat je ten einde raad bent vanalles begint uit te proberen.

Er zal eerst gekeken moeten worden of je momenteel kan opstarten vanaf cd-rom.

Dus als je de windows xp installatie-cd in je cd-rom plaatst en je PC herstart, zie je dan volgende melding: druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd-rom.

Als dat zo is druk je op een willekeurig toets (bv. spatiebalk).

Lukt dat al zover??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zou het aan de bios kunnen liggen, ik heb eens geprobeert de bios een nieuw versie te geven maar het moet via dos en met de uitleg van ASUS doet hij het niet.
Wees terughoudend en zeer voorzichtig met het updaten van je BIOS.

Als dit fout gaat is het over en uit met je moederbord.

Nu het volgende, je chipset van je moederbord ondersteunt SATA 150MB/sof zeg maar SATA 1 welke word aangegeven als SATA.

Je nieuwe harddisk is vermoedelijk SATA 2 daar de eerste variant vrijwel nergens meer te koop is.

Nu geeft dit met sommige oudere hardware wel eens conflicten en nu is mijn vraag.

Geef eens het juiste merk en type door van je nieuwe harddisk dan zal ik eens kijken of er op één of andere manier voor gezorgd kan worden dat deze Sata 1 emuleert of zeg maar nabootst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je omdat je ten einde raad bent vanalles begint uit te proberen.

Er zal eerst gekeken moeten worden of je momenteel kan opstarten vanaf cd-rom.

Dus als je de windows xp installatie-cd in je cd-rom plaatst en je PC herstart, zie je dan volgende melding: druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd-rom.

Als dat zo is druk je op een willekeurig toets (bv. spatiebalk).

Lukt dat al zover??????

Ja dat lukt, maar dan de een blauw scherm geen schijf gevonden op de cmputer.

---------- Post toegevoegd om 20:35 ---------- Vorige post was om 20:32 ----------

Wees terughoudend en zeer voorzichtig met het updaten van je BIOS.

Als dit fout gaat is het over en uit met je moederbord.

Nu het volgende, je chipset van je moederbord ondersteunt SATA 150MB/sof zeg maar SATA 1 welke word aangegeven als SATA.

Je nieuwe harddisk is vermoedelijk SATA 2 daar de eerste variant vrijwel nergens meer te koop is.

Nu geeft dit met sommige oudere hardware wel eens conflicten en nu is mijn vraag.

Geef eens het juiste merk en type door van je nieuwe harddisk dan zal ik eens kijken of er op één of andere manier voor gezorgd kan worden dat deze Sata 1 emuleert of zeg maar nabootst.

Het is een western digital 500 gig. lksa3-0515

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het handigst is het als je de schijf misschien even uitbouwt.

Aan de achterkant vind je dan een reeks van 8 pinnetjes terug aan je HD.

post-24526-1417704384,7458_thumb.png

Plaats een jumper over de pinnetjes 5 & 6 zoals aangegeven in de bovenstaande afbeelding om de schijf in SATA mode te laten draaien.

Hopelijk lost het je probleem op en wordt je HD nu wel goed herkend door de chipset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het handigst is het als je de schijf misschien even uitbouwt.

Aan de achterkant vind je dan een reeks van 8 pinnetjes terug aan je HD.

[ATTACH=CONFIG]10345[/ATTACH]

Plaats een jumper over de pinnetjes 5 & 6 zoals aangegeven in de bovenstaande afbeelding om de schijf in SATA mode te laten draaien.

Hopelijk lost het je probleem op en wordt je HD nu wel goed herkend door de chipset.

Hallo Dasle ik heb de jumper geplaatst maar nog geen harde schijf, ik waardeer ontzettend wat je allemaal te voorschijn getoverd heb voor mij om het te doen werken, maar ik ga voor de zekerheid een andere harde schijf lenen van een iemand om te kijken of het daar werkelijk aan ligt. Ik hou je in iedergeval op de hoogte als ik de andere harde schijf gekregen heb. ( kopen doe ik voorlopig niets voor deze comuter.)

Bedankt voor alles tot zo ver Groet Theodoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.