Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tot voor kort kon ik via internet incredimail letters downloaden. Nu verdwijnen de letters en komen ze in het programma niet te voorschijn. Ook mag ik niet meer reageren op een link die met mail binnenkomt bij incredimail. Ik krijg danb een melding dat htt(p) 401.2 niet goed is of dat ik niet geautorizeerd ben om deze pagina te bekijken. Voor zover ik weet heb ik niets aan de instelliungen veranderd. Wie weet raad?

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Hallo,

we zullen veiligheidshalve eens checken of er geen malware op de pc aanwezig is...

Download HijackThis

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou door het ganse proces.

Grtjs.

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Er was geen malaware op de pc. Ik werk trouwens met Windows 7. De letters worden wel gedownload maar zouden ook gewoon in de box moeten komen maar daar verschijnen ze niet. het venster dat dat aangeeft ziet er echter normaal uit.

met vriendelijke groet,

Lakeland

aangepast door Lakeland
ondertekening vergeten
Geplaatst:
Er was geen malaware op de pc.

Hallo Lakeland,

hoe kom je aan de zekerheid dat er geen malware op je pc aanwezig is ?...

Plaatste je een HJT-log in een andere topic of deed je zelf een aantal scans?...zo ja, welke ?...

Grtjs.

Geplaatst:

Mijn zoon heeft bovenstaand programma en nog spyware gedraaid voor mij en de beveliging van tele 2 meld ook dat er niets is....

Wel meldt Tele 2 beveiliging fout: Isoleren kan niet - initialiseren fout 1392.(deepscan)

Heb gebeld met Tele 2 die zeiden dat ik hun beveiliginspakket opnieuw moet downloaden en dan zou de fout weg zijn. Gedaan maar dat helpt dus niets. Op mijn vraag wat er dan fout was wist men geen antwoord..... Al met al werkt mijn pc nog steeds niet zoals het moet.

groetjes,

lakeland

Geplaatst:
Mijn zoon heeft bovenstaand programma en nog spyware gedraaid voor mij

Welk bovenstaand programma en welke "spyware" ?...

Graag de juiste benamingen...

Geplaatst:

Goedemorgen,

Het icoontje, mannetje met loep, staat op het bureaublad, ik kan er verder niets mee mee. Zodra ik Het aanklik verschijnt er: HijackThis is already running. Verder geen rapport of iets dergelijks gezien. Mijn zoon heeft na instal ook niets bijzonders van meldingen gezien, ook geen malaware melding.

Voor alle zekerheid heeft hij ook de deepscan van Tele2 aangezet en die kwam met deze melding fout: Isoleren kan niet / initialiseren fout 1392. Bij Tele 2 klantenservice zei men dat ik dan het programma van het beveiligingspakket overnieuw moest laden. Heb ik gedaan, tot 2 maal toe. Heeft niet geholpen. Op mijn vraag wat voor fout het dan moest zijn wist men geen antwoord en dus wederom opnieuw laden dan gaat het er wel uit.....mooi niet dus.

Verder gister geprobeerd een spel te laden van Game center, betaald spel,dat is ook niet meer terug te vinden. Het lijkt of het gewoon binnenkomt maar als het downloaden klaar is en je het spel zou moeten gaan spelen is het onvindbaar net als de letters van incredimail.

vriendelijke groet,

Lakeland

Geplaatst:

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Hallo lakeland,

start je pc opnieuw op en probeer dan HijackThis als administrator uit te voeren zoals beschreven in de quote hier boven.

Grtjs.

Geplaatst:

Goedemorgen,

Het is gedeeltelijk gelukt, het programma draaide wel als admin. scan aangeklikt toen kwam er een flinke lange lijst en de toen ging het fout:

analyze This werkt niet komt met volgende melding:

R1 - HKCU\Software\Microsoft|Internet Explorer|Main, Search Page = Woofi

Geen idee wat dat betekent of waar ik dat moet zoeken.

vriendelijke groet,

Lakeland

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.